Gå til innhold

CW462TEC @microplex.no sammenmed 50x50mm peltier?


Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig ny på peltier og vannkjølig, og jeg lurer på om en 50x50mm peltier ikke vil bli for stor i forhold til coldplaten og kjøleblokken... Er det noen som kan kaste lytt lys på dette for meg?

 

Jeg har lyst å bruke et 120W peltier element med vannkjølingen min fra microplex, men det er jo ikke noe gøy hvis den ikke passer skikelig... og 72W blir for lite til det monster systemet (og monster overklokkingen) jeg planlegger =P

 

Takker og buker og nikker og neier osv. for alle svar =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags monsteropplegg er det du planlegger da? Hvis opplegget inneholder 1Ghz+ fra amd bør du fort som f tenke på større peltier enn 120W.

 

En amd athlon utvikler ca 105W ved 1400mhz og 1.9v

 

(last ned radiate.exe fra http://www.overclockers.com )

 

Spenning/strøm må tweakes på et peltier for å få det til å yte optimalt, så det er slettes ikke sikkert at du klarer å stille inn akkurat optimal effekt inn på peltierelementet heller.

 

Tenker du på 1.4Ghz+ bør du ha kraftigere saker enn et 120W element. Enten ett kraftigere element, eller to stk 120W elementer enten ved siden av hverandre eller i sandwich konstruksjon. (vanskelig...)

 

La oss si at du har gjort en volt-tweak av hovedkortet og fått det til å forsyne cpu med 2.05V.

Sett at du klarer 1.6GHz med en AYHJA, så vil den utvikle noe i retning av 140W....

Lenke til kommentar

Hmmm... vet jo at Athloner er varme, men jeg trodde ikke de var SÅ varm =P

 

Helt konkret planlegger jeg å bruke en XP1800+ og klokke den opp (derav vannkjøling så jeg kan klokke hardt) Så du mener jeg trenger en 150W eller 160W da? XP-serien skal lage endel mindre varme en athlon'ene, men til gjengjeld skal jeg prøve å presse den opp mot 1,7Ghz eller så langt den går, så den fordelen mister jeg fort til de ekstra GHz'ene.

 

Men du svarte ikke egentlig på spørsmålet.. Jeg trenger å vite om 50x50mm peltier plater passer sammen med CW462TEC kjølehodet. Hvis det så sliter jeg jo uansett..

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Mekk sjøl :smile:

 

Hmz..hvordan fungerer det å lage sandwich av to pelitier(e? :wink:)? Har veldig liten plass rund socketen, så jeg er egentlig ikke sikker på om jeg får plass til ett en gang :sad:

_________________

I say f*ck authority!

 

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-10-24 20:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg også lurer på vannkjøling (etter at peltierprosjektet mitt gikk til helvete) og har også ekstremt dårlig plass rundt socketen. MSI-kortet mitt ligger kant i kant med PSU-en (en cm klaring eller noe. Akkurat plass til en 60*60mm alphacooler) Hvilke dimensjoner har den vannkjøleblokken duden tenkte på?

Lenke til kommentar

Den kjøleblokken fra microplex skal være ikke være større en 60x60mm ialefall... Jeg er ganske sikker på det. Men skal du være 110% sikker så mail til "[email protected]" og spør.

 

Det komplette systemet fra microplex er ekstremt dyrt (men sinsykt bra). Kjølehodet koster ca 600.- hvis du ikke skal ha det til peltier... Skal du ha med koppershims og greier til peltier koster det deg ca 800.

 

Detaljer på http://www.microplex.no

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...