Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sliter nextgentel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme her. Jeg er så sinnsykt pissed på nextgentel nå. Selv om det kanskje ikke er deres feil. Må la aggresjonen gå utover noen.

Hvis de ikke fikser det her snart nå så vet jeg seriøst ikke hva jeg gjør. jeg er så irritert...

Hey man... ta det rolig da :green: Du klarer deg vel uten internett noen timer? Jada, det er irriterende, men slike ting skjer. Noen ganger vil ikke bilen starte, noen ganger fusker internett. Sånn er det bare, og vi overlever det stort sett hver gang.

 

Er ihvertfall 80-90% friskmeldt her hos meg, så da kommer vel resten av Norge etterhvert også.

Lenke til kommentar

Fortsatt tregt her i Oslo, Frogner...

 

Noen som vet hvor oso-b1-geth2-2.telia.net (213.248.67.185) ligger?

 

Kjørte en del traceroutes og det er mellom 217-13-6-198.dd.nextgentel.com (217.13.6.198) og ovenforstående adresse at jeg merker en enorm forskjel i ping... Det går fra rundt 19ms til 285ms (begge average) mellom de to hoppene...

 

 

Er det andre som opplever andre choke-points?

 

[EDIT]

Vel, det går noe bedre her nå, men fortsatt ikke like raskt som vanlig...

Men jeg kommer ihvertfall inn på de fleste sider, selv om det å laste dem ned tar lang tid..

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Fyfaen til mye syting her! Verden går ikke under selvom man ikke har Internett tilgang i noen timer!

 

Dere har jo trossalt ikke noen bedrifts kritiske servere som styrer urainum stavene til et automkraftverk over nettet heller.

 

Se på TV, ta en tur i skogen...

 

Når Nextgentel er en av landets største ISPer er det klart de har vaktordninger for kristike routere/utstyr! Det sier seg selv! De har ikke råd til at kundene har nedetid over lengre tid. Så jeg skjønner ikke hvor dere har dette fra...

 

Ut i fra hva jeg har hørt var det en router i backbonet deres som var problemer, (kan ikke bekrefte dette 100%) og dropper pakker på over 32 bytes (dvs ping og traceroute går fint igjennom) Det virker som de har fikset problemet allerede hos mange, antageligvis har de routet om traffikken slik at man ikke lenger må igjennom denne routeren. Og jobber sikkert med å route om resten også.

 

Kan også forøvrig si at dette er første gangen jeg har opplevd att NextGentel har hatt problemer på 3 år. Det er også viktig å skille på lokale problemer (problemer hos en kunde) og globale problemer (problemer hos flere/mange kunder)... Globale problemer har NextGentel hatt veldig lite av!

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...