Gå til innhold

Duron 1.8 vs Thunderbird 1.4

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183
Skrevet

hvilken tror dere er best av de her to?

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183
Skrevet (endret)

Hehe..Likte det spørsmålet, jeg har swiftech mcx462 ellerno med en Delta Black Label 80mm og Enermax viftestyring, så ja.. Jeg kommer til å klokke.

Endret av medlem-16183
Skrevet

Da er nok duron det beste kjøpet... Bare å tyne opp FSB'en så klokker den lett til 2.2 - 2.3 GHz. Klarer du i tillegg å unlocke de 256KB'ene med L2 cache så har du en fullverdig thoroughbred XP3000ish. :)

Gjest medlem-16183
Skrevet

Hehe det kunne jeg aldri tenke meg, men er det sånn at Duron 1.8 ikke er opplåst fra fabrikk sånn som Thunderbirdene var?

Skrevet
Hehe det kunne jeg aldri tenke meg, men er det sånn at Duron 1.8 ikke er opplåst fra fabrikk sånn som Thunderbirdene var?

jo det er riktig, men det er et lite triks som gjør at du kan få 256kb lvl 2 cache istede for 64. Trur det var en guide til det her på forumet elns, søk! :)

Grunnen til at dette er mulig er at AMD bruker samme "greie" for både thoroughbred og duron CPUer, men "lammer" Duronane med mindre cache, slik at dei kan selgast som low end CPUer til en billig penge.

- Arve

Gjest medlem-16183
Skrevet

Hmm, tror jeg skjønner hva du mener. Det er nesten ingen forskjell i ytelse heller?

Skrevet (endret)
Hehe..Likte det spørsmålet, jeg har swiftech mcx462 ellerno med en Delta Black Label 80mm og Enermax viftestyring, så ja.. Jeg kommer til å klokke.

Duronene Klokker utroilig bra!

jeg har en 750mhz duron, og med denne nårjeg ca 1000mhz

akkurat nå sitter jeg på en Duron1300 som jeg har klart og kjørt stabilt på 1546mhz, og det høyeste som den ville starte windows i var 1600mhz!!!

høyeste i Dos var 1638mhz.

Dette har jeg klart med et Gammelt ASUS hovedkort som man ikke kan stille mulitplier på,og støter maks 1.85 vcore, så Med et Abit Nf7-S v2.0, God kjøling så tror jeg du nok kan vente deg en økning på minst 20%....

Endret av AMD_XP3000+
Gjest medlem-16183
Skrevet

Har Abit kt7a hovedkort, er veldig fornøyd. Men det er litt dårlig, Agp 4x og 133 mhz ram er jo et lite nederlag, men får inn Warcraft 3 så jeg er fornøyd akkurat for øyeblikket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...