Gå til innhold

starcraft'ere out there?


Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starcrafter? JAVISSSST ! =)

 

For å svare på spørsmålene dine må jeg nesten vite hvilket "nivå" du ligger på... Det finnes alt fra komplette newbier til ultra-proffer der ute på nettet, og de samme strategiene som en super-proff bruker er rett og slett ikke funksjonelle nok hvis du bare har sånn middels peil.

 

Skal prøve likevel =)

Jeg går utifra banen lost temple da dene er absolutt mest spillt. Jeg går også utifra at det er snakk om en 1v1 game da 2v2 eller 3v3 strategier må være mye mer offansive... Mye av det jeg sier kan likevel brukes i 2v2 eller 3v3.

 

La meg se..

Buildorder vs toss..

 

En kamp mellom terran og toss er ofte slik at tossen kontrollerer mappet fra starten av på grunn av dragoons som kværker alt du har (hvis du mekker marines og medics ect så ryker du fort på psistorm senere). Derfor velger som oftest gode spillere å gå rett på mecha, dvs. tanks-vulture-mine komboen til starten. For å få ut tanks fort nok må du passe på at tossen ikke kommer inn i basen din mens du kappløper til factory uten å ha noen units. Da bruker du det som kalles en wall-in. Hvis du vet hva det er så bra, hvis ikke så les detaljene på en strategiside. Ideen er at du plasserer supply-depoene og barracksene du bygger forran rampen opp til platået slik at fienden må sprenge vekk dem før de kommer inn i basen.

 

Anyway.. tilbake til buildorderen:

Denne er ganske grov siden jeg som regel ikke tenker så mye på hva jeg gjør når jeg spiller.. det bare ligger i fingrene =P

 

-pump SCV'er

-ved 8 supply mekk supply depot (ved rampen)

-mekk SCV'er

-når du akkurat er ferdig med første supply bygger du en barrack (ved rampen)med samme SCV

-send en scout nå (eller enda tidligere, alt etter smak)

-ved ca 12 supply lag refinery

-pump SCV'er og mekk factory når du har nok gass

-lag et supplydepot til ved ca 16 supply (ved rampen). nå skal det være umulig for en zealot å gå forbi hvis du har plassert dem riktig. Øv deg på skirmish..

-mekk en factory til etter at den første factoryen bygger addon bygning.

-fyr ut en tanks FORT SOM FAAN

-hvis tossen er god har han allerede en dragoon ute som skyter på bygningene dine (ved rampen) når de førte tanksen er ute, men tanksen skyter lengre så dont worry, bare jag den vekk.

 

Herfra må du selvfølgelig tilpasse deg situasjonen, men ideen er å pumpe masse tanks, vulture og litt goliath mot slutten og presse deg sakte men sikkert framover mot hovedbasen hans mens du prøver å droppe vekk alle utpostene han prøver å bygge... Legg miner framover mot zealotter og du har tanks som slakter dragoons i siege mode. Ikke plaser tanks for nærmt hverandre ellers blir de psistormet. Ha et par goliaths i nærheten slik at de ikke bare dropper zealotter oppå tanksene dine.

 

Hele denne strategien funker bare hvis tossen bruker et rimelig "standardisert" angrep med goons - lotter og noen templar. Se om han går for tidlig cybernetics core... da går han mest sansynlig mot dette...

 

Hva dreper reavers? Tanks selvfølgelig... BAM BAM! =)

 

-Stigma

(aka gamle nick : =[aBs]=Flash )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

kk ;)

jeg er PRETTY NEWBIE (1/4 score @ b.net hhaehAehA)

 

velvel..anyways..takk for svaret

har slitt med reavers!!! argh

sliter litt vs protoss :/

zerg er litt enklere, serlig 2v2 ;)

velvel. anyways. spille b.net ;D

tnx ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+1374861

FRA-1!?!? da fårstår du jo ingenting!!

spillt mot noen franskmenn..men er jo så kjedli for ingen som gidder å prate engelsk til meg så bare tar de ally av på meg og så backstabber de meg. :

 

du fåretrekker SC framfor BW sant?? eller?

spillt mot slayer da?? :) han er vel litt go ville jeg tro.....stolt over å ha han i norge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...