knutby Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 *har bare lest første post* det lukter ms blaster
Gandi Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 BlastFix fann faktisk ingen virus, så eg får prøve det dem andre har skrevet! Jeg hadde akkurat samme problemet med min maskin for ei stund siden (Win2000). BlastFix fant ingenting hos meg heller, men løsningen min var å laste ned security-patchen (og siste SP) som andre i tråden har linket til, kople fra internett (telefonkabel/xDSL-kabel), formatere, installere, installere security patch, installere SP. Etter dette har det ikke vært problemer. Gandi
Bringer of the sixth sun Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Installere SP? security-patchen? Hmmz, svchost-erroren kommer faktisk ikke før eg logger på internett! Det er da alt går galt.. eg skal teste den linken om security-patch, men må eg virkelig formater på nytt? eg har allerede formatert en gang! Trodde alle virus ville forsvinne da! men tok visst feil..
Bringer of the sixth sun Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Arg, eg finner ingen eksakt link til security patchen.. Er ett eneste virvar innpå sidene! Men eg må altså slå på pcen UTEN å ha internett kabelen koplet i! Så formatere, innstaller W2000 og patch? så virusprogram og firewall.. hmmz, kommer til å ta tid.. Vet noen om en link til security-patchen? Skal eg legge inn patch føør eg formaterer? eller før OG etter? hmm.. *oppgitt fyr som kan lite om pc *
Gandi Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Jeg gjorde det slik: 1. Last ned security patch'en, som du finner her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Bør lagres en på en annen partisjon enn der du skal reinstallere Windows. 2. Ta ut kabelen til internett. Ormen kommer seg inn på maskinen din ganske fort når du er på nettet. 3. Installer Windows på nytt (velg å formatere harddisken....) 4. Installer security patch'en. 5. Restart maskinen når du blir spurt om det. 6. Sett i kabelen til internett. 7. Last ned siste SP (service pack) 8. Installer SP. 9. Fortsett med installasjon av andre program.... Gandi
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 (endret) OK, hvis ikke det med RPC funker, så er det en annen svchost. Den svhosten jeg snakket om har engentlig INGEN TING med flytting av filer... Jeg vet at det er en av svchostene fordi når jeg skal gjøre noe krevende (spill?), så pleier jeg å ende et par processes. Det hender jeg tar feil og da kommer den pokkers dialogen som sier at jeg må restarte. Da skriver jeg "shutdown -a" i kjør, da slutter den å telle ned (fra 1 min). Etter at jeg har gjort dette kan jeg ikke flytte, kopiere o.l. filer Jeg vet ikke hvilken svchost.exe det er, det må da være noen admins\moderator\bruker som vet dette?! Men, du er sikker på at det er svChost og ikke svhost? Hvis det er svhost bare sjekk her, eller her. Jeg tror det er den første, hvis det først er svhost da . Jeg skal lete litt videre... Endret 5. januar 2004 av StianGH
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 (endret) OK, hvis ikke det med RPC funker, så er det en annen svchost. Den jeg snaket om har engentlig INGEN TING med flytting av filer... Jeg vet at det er en av svchostene fordi når jeg skal gjøre noe krevende (spill?), så pleier jeg å ende et par processes. Det hender jeg tar feil og da kommer den pokkers dialogen som sier at jeg må restarte. Da skriver jeg "shutdown -a" i kjør, da slutter den å telle ned (fra 1 min). Etter at jeg har gjort dette kan jeg ikke flytte, kopiere o.l. Jeg vet ikke hvilken svchost.exe det er, det må da være noen admins\moderator\bruker som vet dette?! Men, du er sikker på at det er sv c host og ikke svhost? Hvis det er svhost bare sjekk her, eller her Jeg tror det er den første, hvis det er svhost da Jeg skal lete litt rundt jeg Endret 5. januar 2004 av StianGH
Bringer of the sixth sun Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 Gandi, eg skal teste.. Såg ganske smart ut det der! Var bare eg som ikke fant Patchen.. Sikker på at eg må formatere? Hmmz, jaja.. tar ingen sjanser.. StianGH: Det med RPC stemte d, men d hjalp ikke i hele tatt! Eneste som skjedde var at maskinen slo seg av, eller ikke slo seg av.. Uansett så kan eg ikke ha d sånn, så d er sikkert blaster som regjerer!
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 (endret) OK! Lykke til da! Endret 5. januar 2004 av StianGH
Bringer of the sixth sun Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 Hmmz, den hotfixen hjalp ikke.. eg trenger service packs StianGH, takk for hjelpen har jo lært noe da
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Takk for takken ! Det er kjekt å få noe igjen for strevet!
SineTwo Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 2: minnefeil kan du teste med memtest86 3.0 Kan du fortelle hvor man finner memtest86 3.0? (Holdt på å installere OS på en maskin, men så oppsto det problemer med kopiering/lagring av en del av filene. Etter litt "lirking" frem og tilbake så kom jeg stort sett videre med problemfilene, og fillastingen gikk fint inntill problemene oppstod på nytt og til slutt crashet det hele. Trodde først det var feil i CD, CD-leser eller HD, men etter å ha prøvd litt frem og tilbake var det skifte av RAM som løste problemene. Vil gjerne se om det virkelige er noe galt med RAM'en eller om det bare var kombinasjonen av MB og RAM som ikke funktet.) søk på google... Altså, er det virkelig så vanskelig å søke på www.google.com etter memtest? 1) det er raskere å søke seg frem på google 2) du slipper å bruke andres tid på forumet på noe som kunne ha blitt gjort så sinnsykt mye enklere (i.e. ikke spørre på forumet, men bruke huet litt selv).
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 (endret) 2: minnefeil kan du teste med memtest86 3.0 Kan du fortelle hvor man finner memtest86 3.0? (Holdt på å installere OS på en maskin, men så oppsto det problemer med kopiering/lagring av en del av filene. Etter litt "lirking" frem og tilbake så kom jeg stort sett videre med problemfilene, og fillastingen gikk fint inntill problemene oppstod på nytt og til slutt crashet det hele. Trodde først det var feil i CD, CD-leser eller HD, men etter å ha prøvd litt frem og tilbake var det skifte av RAM som løste problemene. Vil gjerne se om det virkelige er noe galt med RAM'en eller om det bare var kombinasjonen av MB og RAM som ikke funktet.) søk på google... Altså, er det virkelig så vanskelig å søke på www.google.com etter memtest? 1) det er raskere å søke seg frem på google 2) du slipper å bruke andres tid på forumet på noe som kunne ha blitt gjort så sinnsykt mye enklere (i.e. ikke spørre på forumet, men bruke huet litt selv). SineTwo kan du gi 1 eller flere eksempler på hva han eventuelt kan søke på? Edit: Fa*n! Jeg trodde du mente noe annet! Jeg skal svare selv: "memtest86 3.0" Sorry SineTwo , skulle ønske det var en slette funksjon... Endret 5. januar 2004 av StianGH
Cilleron Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 ikke sett det til "take no action", men til "restart service"
Bringer of the sixth sun Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 ARG... Eg har formatert, installert W2000 update4, SP, Hotfix, Blastfix, Norton Antivirus, har ikke engang vert koblet til internett! Nå får eg en annen feil! Blå skjerm i ett halvt sek så starter pc på nytt igjen.. Da sier Hovedkortet til meg: Memory failed (ellerno) system now reeboting. Hjelp? Skjønner ingenting nå... Kjører Memtest86 3.0 nå, men ser ut til at det går bra... Vet noen om noe annet eg kan gjøre?
SineTwo Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Edit: Fa*n! Jeg trodde du mente noe annet! Jeg skal svare selv: "memtest86 3.0" Sorry SineTwo , skulle ønske det var en slette funksjon... No problem
Bringer of the sixth sun Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Skrevet 6. januar 2004 Gidd chat her da eg vil heller få høre om hva som feiler pcen! Nøyaktig KA gjør Memtest86 v3.0?? og ka får eg vite? eg kjørte d e 8 og en halv time.. skjønte ikke dritten...
StianGH Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Gidd chat her da eg vil heller få høre om hva som feiler pcen! Nøyaktig KA gjør Memtest86 v3.0?? og ka får eg vite? eg kjørte d e 8 og en halv time.. skjønte ikke dritten... Jeg vet ikke hva det gjør, men jeg vet at PCen din kansje henger i en tynn tråd. det var vell ikke dette du ville høre, men du har kansje kjøpt PCen fra et firma med support eller garanti? Hvis dette stemmer er det vell på tide å utnytte dette
Larsrrrr Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Fikk du ordna problemet til slutt? Sliter plutselig selv med mye av det som beskrives her på min ukesgamle pc. Grusomt irriterende. Har hittil bare testet noen av msblastfjernerne, men de finner ikke viruset, så her må det nok formatteres og tøyses litt.
gz Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Fikk du ordna problemet til slutt? Sliter plutselig selv med mye av det som beskrives her på min ukesgamle pc. Grusomt irriterende. Har hittil bare testet noen av msblastfjernerne, men de finner ikke viruset, så her må det nok formatteres og tøyses litt. Har du prøvd å installere alle Service Packs til windows? Kjør windows update, og hvis det ikke er mulig, last dem ned fra en annen maskin (beskrevet i http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;323166 ) Oppdatert anti-virus bør være en selvfølge... Angående services (blant annet svchost) er det mye nyttig å lese på: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm Dessverre er sidene i skrivende stund nede, så jeg får ikke sjekka om det også er en egen "avdeling" for ME.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå