Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NTloader mangler :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle formatere maskinen men det oppstod probler underveis så jeg avbrøt installasjonen. Reboota maskinen så står det: "NTloader mangler tast ctrl+ALT+DEL for å starte på nytt" hva skal jeg gjøre for å fikse dette for ikke boota fra CDen heller.

Sorry folkens vet dette er feil sted å poste dette innlegget, men viste ikke hvor jeg skulle poste det.

Håper på raskt svar :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja last ned en boot disk, så formaterer du c: og legger inn win 98 derfra. Etter dette kan du instalere xp over 98.

Nei, nei! Du trenger ikke å installere Win98 først!

Boot fra en Win98 diskett (kan lastes ned H E R) , start fra diskett, manøvrer deg til CD'stasjonen med XP-Cd'en i, så til mappen "i386" og kjør "winnt.exe" derfra....

Skrevet

Problemet hans er at han ikke har noen ting på pc'en....den er helt blank. Men skulle da funke og sette hardisken inn i en annen pc og så boote opp med XP og så legge inn XP derfra??

Skrevet
Ja, det har jeg gjort

Hvis du ikke får bootet med noe som helst må de nesten være BIOS sin feil. Hører du at den prøver og lese fra CD eller Floppy da?

Skrevet

dumt spørsmål kanskje, men dobbeltsjekk om du lagrer valgene dine i bios før du går ut av det..

(har gjort det selv en gang)

Skrevet
Det har jeg gjort :) Men skjønner ikke hvorfor den ikke booter. KAnskje for harddisken er helt tom?

Har ikke noe å si om HDen er tom...Prøv å koble til kun CDrom på IDE 1 og legg i ?winxp? cden og reboot...

Da har du noe å gå utifra vist det funker ...

Og fortell hvilken hardware du har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...