Gå til innhold

Thermaltake Volcano7+eller noe bedre?


div_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så stille som mulig? tja, jeg gjorde det enkelt, air black kabinett (viftestyring i front, å tempmåler som styrer hastighet på viftene) silent breeze II, med converter slik at 12db 80*80mm papst vifta passa,

Zahlman heatpipe på r9800 Pro kortet, passiv kjøler på hk'et, å støydemping i kabinettet.

Støynivå under 15db, å jeg synes ennå at den bråker.

 

Så skal du ha en stille kjøler, kjøp en som har minst mulig db, for 20 db er egentlig nok støy hvis du sitter 1 meter unna pc'en

Lenke til kommentar

Nåja, oppgitt støynivå fra produsentene må du ikke ta for seriøst. Det spørs litt hvordan de måler.

 

Husk også at støy fra PSU er mye mer plagsom en støy fra CPU viften: Grunnen er enkel: Viften (den ene ihvertfall) sitter som regel bak på PSU, det betyr at støyen når deg direkte. Støyen fra CPU viften derimot blir godt dempet av kabinettet ditt. Den kan godt bråke litt før den blir plagsom.

 

Til Ghost Of Death, så har jeg mekket litt på flere Q-Tec PSUer. Jeg har enten 7V moddet viftene, eller så har jeg erstattet begge med en 12cm vifte. 7V modding går i praksis ut på å koble sort lednign på viftene til +5V istedet. Da får viftene 7V (12V - 5V = 7V). Se denne guiden. Selv har jeg loddet ledningene direkte på en 5V ledning inne i PSU.

Endret av hn66
Lenke til kommentar

Har selv spire kjøleløsninger.. greie og rolige.

Spør jo hvilket kabinett du har.. Min vifte ligger på 30db og det plager ikke meg når døra til mitt chieftec tower er lukket.

 

Har selv en AeroCool ThePhantom for 2600+

byttet ut med en Titan Silent vifte.. Kjøler ned en 3200+

til 37c idle med AS5.. ligger på maks 30db.

 

Anbefaler også det meste fra Thermaltake.

Lenke til kommentar

Kjøpte en TT Volcano 7+ for ca 2 uker siden til en XP 2500+, første dagen i "drift" stoppa vifta (synlige spor etter kortsluttning og "svi-merker" rundt motoren på den. Resultatet er at antakelig hovedkort eller CPU (begge?) har blitt skadet og ikke fungerer stabilt på mer enn 1.09GHz (100fsb). Regner ikke med alle viftene oppfører seg slik men jeg ville ikke anbefalt noen en slik kjøler lenger. På toppen av det hele var low-settingen på viftestyringen stilt til 2500rpm som gjorde hele greia ganske bråkete.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Så stille som mulig? tja, jeg gjorde det enkelt, air black kabinett (viftestyring i front, å tempmåler som styrer hastighet på viftene) silent breeze II, med converter slik at 12db 80*80mm papst vifta passa,

Zahlman heatpipe på r9800 Pro kortet, passiv kjøler på hk'et, å støydemping i kabinettet.

Støynivå under 15db, å jeg synes ennå at den bråker.

 

Så skal du ha en stille kjøler, kjøp en som har minst mulig db, for 20 db er egentlig nok støy hvis du sitter 1 meter unna pc'en

er nok wd diskene som bråker :D

Lenke til kommentar
Kjøpte en TT Volcano 7+ for ca 2 uker siden til en XP 2500+, første dagen i "drift" stoppa vifta (synlige spor etter kortsluttning og "svi-merker" rundt motoren på den. Resultatet er at antakelig hovedkort eller CPU (begge?) har blitt skadet og ikke fungerer stabilt på mer enn 1.09GHz (100fsb). Regner ikke med alle viftene oppfører seg slik men jeg ville ikke anbefalt noen en slik kjøler lenger. På toppen av det hele var low-settingen på viftestyringen stilt til 2500rpm som gjorde hele greia ganske bråkete.

 

:thumbdown:

nei..du har rett.

den regulatoren til vifta tror jeg ikke er av beste sort..

jeg kan bare kjøre vifta på fullt(ca 6000rpm)noe som medfører veldig bråk.

Lenke til kommentar
er nok wd diskene som bråker  :D

Vel, endra signatur for noen dager siden, men ser ikke ut som den ble oppdatert.

 

De WD'ene er byttet ut til fordel for en seagate 7200 160 gb disk, som faktisk er HELT stille

Henger i gummioppheng for å være på den sikre sida

 

 

Svarte på hva som var HELT stille pc også jeg :) lydnivå er å få pc'en til å være helt stille.

 

Men som sagt, volcano 7 er et bra valg, gå for den du, billig er den også

Endret av Raw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...