Gå til innhold

Problem med grafikken i 3D spill

Jarleo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ASUS Geforce 2PRO 64MB kort. Vet kortet er gamelt men har fungert til mitt bruk så langt(lite 3D spilling). Nå har jeg fått tak i et par 3D spill, hvor det oppstår noen merkelige effekter, dette er vanskelig å forklare men jeg skal prøve. Det er som det går en to dimensjonale strek ut fra en vegg og over hele bildet. Dvs at hvis man står stille og ser fremover er grafikken helt fint frem til et punkt, hvor det ser ut som textureret på veggen har blitt lagt som et gardin i rett linje over skjermen. Når man så løper gjennom "gardinet" er grafikken bra på den andre siden. Det skjer også at det det oppstår flere sånne linjer på en gang, og det blir da helt umulig å spille.

Jeg har hatt problemer i Broken sword: the sleeping dragon og No one lives forever 2. Men det fungere fint i railroad tycoon 3 som også er et 3d spill.

Jeg har hatt kortet i to år og kan ikke huske å ha slike problemer før, men så har jeg ikke prøvd så mange 3D spill.

Jeg har oppgradert til de siste driverene fra nvidia.

Er det noe galt med kortet? Finnes det program som kan teste kortet?

Og hvis det skulle være noe galt gjelder da garantien? Det er to og et halvt år siden jeg kjøptet kortet. Hvis ikke er jo dette en god unskyldning for å kjøpe et nytt skjermkort:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan vere at med dei nye driverane kan det komme "auto innstillinger" i skjermkorts konfigurerings menyen..

høgreklikk på skrivebordet -> egenskaper-> skjerm-> avansert

fordi det kan hende noken av dei innstillingane ikkje er til egna skjerm kortet ditt..

du kan vertfall prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...