Gå til innhold

Oppsett mesh nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg 2stk Asus RT-AX92U AiMesh for å få et mer sømløst trådløst nettverk i huset. Jeg har ethernet uttak i alle rom jeg også ønsker wifi. Jeg har fiber 100/100 linje.

 

Mitt ønske:

På kontoret står Altibox routeren med en Asus AC1750 trådløs router. De to nye mesh enhetene ønskes plassert i stue og kjellerstue. Grunnet stor avstand mellom enhetene ønskes disse å kobles sammen med ethernet kabel for å få best wifi signaler.

Spørsmål:

1) I hvilken port skal de nye Asus Mesh enhetene kobles (WAN eller LAN) for å få ønsket oppsett?

2) Skal begge Asus-enhetene settes opp som noder eller må en av disse settes opp som router?

Jeg har gjort følgende oppkobling i kveld for å teste ut:

1) Koblet vekk eksisterende Asus AC1750 router

2) Altibox router

-          Kabel fra LAN port på Altibox router til Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER WAN port (PÅ KONTOR)

3) Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER

-          Kabel fra LAN port på Asus AiMesh RT-AX92U ROUTER til Asus AiMesh RT-AX92U NODE WAN port (I STUE)

4) I innstillinger har jeg på 5GHz-2 båndet gjort om til dedikert til "Ethernet blackhaul". Dette for å koble sammen Asus-enhetene med ethernet kabel.

Med dette oppsettet har jeg sømløs wifi fra kontoret til stue. Jeg har egentlig ikke behov for wifi på kontor da jeg i hovedsak kun trenger kabel her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...