Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC - gjerne M-ITX


Anbefalte innlegg

Hei!

Det begynner å bli på tide å oppgradere datamaskinen etterhvert. Har brukt en i5-2500k i veldig mange år nå, den har holdt koken overraskende godt men kunne nå tenkt meg noe nytt.  Kjøpte et 1070 kort for en stund siden så den fungerer "greit" enda, men jeg kan unne meg en større oppgradering nå. 

Ser det er flere populære kabinetter med mindre volum ute og jeg kunne tenkt meg noe slikt. Har sett på ulike modeller, louqe ghost, Ncase m1, NZXT h1, Lian Li TU150 o.l. Ikke alle er like lette å få tak i nå om dagen dessverre. Lander kanskje på H1, men setter pris på andre forslag.

Er litt opptatt av støynivå, TU150 har jo plass til større Noctuakjøler, H1 virker også grei her. Volumet til Louqe sin modell blir ikke like imponerende om jeg må kjøpe tophat til den for å oppnå det samme. Den blir også dyr da. Dessverre få som fører eller har Ncase.

Det eneste krevende jeg skal bruke den til er spilling. Ellers er blir det surfing og lettere oppgaver.

Det jeg har sett på nå er et ASUS rog strix b-450 M-ITX hovedkort, ryzen 3600 CPU, 16 gb ram(usikker på om CAS osv har mye å si? Burde jeg kanskje kjøpe 32?) og en m.2 SSD. Kanskje intel sin 660? Forstår det slik at det er raskere enn 2.5" SSDer?

Lurer litt på å vente til neste gen av gpuer kommer før jeg oppgraderer 1070en, burde jeg isåfall bare vente med å kjøpe alt? Vet jo at CPUen jeg har nå har fungert godt i mange år om man oppgraderer grafikkortet en gang eller to, så kanskje jeg kan ha ryzen 3600 i 5-6 år med 1-2 bytter av GPU, eller er det urealistisk? 

Takk for all hjelp.

Endret av brustulano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...