Gå til innhold

Ja, da skal nye headphones kjøpes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere som har Sennheiser HD 580 ( som jeg har selv ) og HD 600 , har dere egen forsterker til dem ?

Har hoert at man boer ha det for aa ta ut det beste , er jo ikke noe man bruker til discman .

 

( jeg har ikke egen forsterker men med tiden vil jeg kjoepe en )

Jeg har ikke egen forsterker enda, men går med planer om å skaffe, etter å ha hørt at dette skal forbedre kvaliteten ytterligere.

 

Ser at på Senn HD580 og HD600 er det mange som kjøper amp og bytter ut kabelen til noe bedre. Bakdelen er bare at det koster mye spenn.

Lenke til kommentar

Portapro er som navnet sider, laget for å være portable. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk må sammenligne dem med solide modeller beregnet for hjemmebruk? Jeg bruker AKG monitor 141 for hjemmelytting. Litt mørkt lydbilde, men gode nok, selv om jeg kan tenke meg å prøve Sennheiser etterhvert (for, for å være helt ærlig, jeg klarer ikke helt å venne meg til den mørke klangen i 141).

Lenke til kommentar

Er enig i at Sennheiser har mye svært bra.

 

Koss er veldig oppskrytt i presse etter min mening. Spesielt Porta-Pro (som vinner omtrent hver test de er med i). De er slett ikke så bra som test resultatene kan tyde på.

 

Om pris spiller noen rolle, så kan Vivanco SR-250 anbefalles (om disse er å få tak i lenger), da de gir god lyd i forhold til pris. Vivanco har også mange andre gode modeller.

 

Ser at noen anbefaller Dj headphones fra Sony, og de kan jeg gå god for at er bra. Spessielt om man liker å spille høyt så kan Dj headphones være det mest riktige valget. Selv har jeg Technics RP-DJ1210, og disse har mer eller mindre samme lyd som Sony MDR-V700DJ, men har såvidt jeg har erfart en noe mer holdbar konstruksjon for sammenlegging. En kompis som har de nevnte Sony'ene har sett vri-festet på ene klokka knekke i støpekantene, noe som ser ut til å være en generel svakhet på disse (kjenner flere som har de). Bruker dette som eksempel da han kjøpte de like etter at jeg kjøpte mine Technics. Mine lever fortsatt i beste velgående etter 2 år med hard bruk, og lyden er fortsatt like god.

 

Til hi-fi lytting er dog ikke Dj headphones det beste, da er nok heller et par Sennheiser studio-serie eller liknende fra AKG eller andre. Er egentlig mye bra å få tak på, alt etter pris man er villig til å betale og lydmessig preferanse. Mitt beste tips er å prøve noen selv. Er milevid forskjell mellom lyden i forskjellige headphones, og det som passer meg, passer kanskje ikke for andre.

 

Lykke til... :)

 

Ang. Porta Pro og bærbarhet.

Hva jeg oppfatter som bærbart og hva Koss oppfatter som bærbart kan være helt forskjellig. Jeg bruker gjerne mine når jeg sitter på bussen eller liknende, og synes slett ikke det er noe problem. De er kanskje ikke så veldig små, men til gjenngjeld funker de også som ørevarmere på kalde vinterdager ;)

Og selv synes jeg et par gode ørepropp-phones kan være bedre enn Koss Porta Pro, og atskillig mer bærbare.

 

Igjen er det smak og behag som avgjør.

Lenke til kommentar
Hva med disse :shrug: : Koss R55B?

Jeg har ihvertfall lyst til å kjøpe den, ser jo veldig bra ut, og LAN vennlig!?

Btw, noen som har erfaring med disse?

 

 

mvh

Aleksander

ja jeg har erfaring med disse og jeg sier bare :no::no::no:

 

De er ikke lukket

Du får vondt i ørene etter en stund, siden de presser hardt :o

Ikke solide

Miccen er det dritt kvalitet på

 

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

LOL jeg bruker også mine Portapro som ørevarmere :green:

 

Anyways.. sjefen lot meg lytte til sine Grado SR 125 i dag, og fy fader.. de er helt enormt bra på lydsiden, og er komfortable å ha på seg. Lydebildet er svært åpent og overstrødd med små detaljer billigere hodetelefoner bare ikke får med seg. Bakdelen er at de koster rundt 2.500,-, men ha tipset meg om å prøvelytte dem A/B sammen med modellen under, som koster omtrent halvparten. Om jeg liker dem like mye, kommer jeg ihvertfall til å kvitte meg med AGK monitor 141, for jeg likte Grado'ene så å si etter noen sekunder. Bassen er like bra omtrent som Portapro, og de har en mye bedre kontroll over lyden generelt. Nydelig lyd.

 

Så prøv en Grado..

 

Til bærbart er Portapro bare suverent. Jeg vil alltid ha minst to forskjellige hodetelefoner - en for utebruk og en for hjemmebruk. Til utebruk finner jeg Portapro perfekt. Det er ikke nødvendigvis laget for analytisk hi-fi lytting, men takket være den spenstige bassen gir de mye lytteglede når man er ute, jobber og er på ferie, slike ting. Og de sitter svært komfortabelt på hodet.

 

Så jeg vil nok skaffe et par Grado SR til hjemmebruk, vil ikke gå ute med noe slikt på hodet.. En annen ting: Med Grado SR 125 la jeg sjokkerende fort merke til kompresjonen i Sony's atrac format, selv ved lytting til en MD med minst kompresjon (f.eks. hi-hat og cymbaler hørtes litt grumsete ut). Hodetelefoner som Portapro er "heldivis" ikke så utilgivelig på det området..

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

hvor er det billigst med hodetelefoner rundt 600kr? snakker sony mdr300 og lignende saker. Hvor kan man høre på dem? bor i oslo ja, men synes de fleste butikker har nedprioritert slike ting i det siste. kan noen hjelpe en stakkar med medfølgende propper fra sony?

Personlig var jeg fornøyd med sony mdr300 så lenge de varte......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...