Gå til innhold

Pinnacle PCTV Stereo kort


Anbefalte innlegg

Julenissen var snill i år og la et Pinnacle PCTV Stereo kort under juletreet. Flott det, men hvordan få dette til å virke. Innehar p.t stoor frustrasjon og jeg kommer snart til å raske sammen kort,cd,papp og julepapir og reise ned til nissen(Elkjøp) med dette - hvis ingen her kan hjelpe.

 

Sak:

Kort på plass

Software og drivere innstallert

Software test sier alt ok

MEN når jeg prøver å starte får jeg hardware feil.

 

Er p.t på jobb så jeg har ikke alle detaljene foran meg mht alle diverse forsøk jeg har gjort.

 

Noen gode tips/råd?

 

På forhånd takk

 

Mvh

 

Anders

 

 

 

Intel Pentium 4HT, 2800 MHz

Asus P4P800 Delux

Radeon 9600 pro (128 MB)

SyncMaster 193T

WDC WD1200JB

NEC DVD_RW ND-1300A

SAMSUNG CDRW/DVD SM-352B

Printer Canon S750

Win XP home

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk så langt.

Har byttet slot et par ganger - no good.

Mht IRQ konflikt så kan nok det være mulig. Deler IRQ (#23) med RAID controller + USB-PCI et eller annet (har ikke dataene foran meg). Begge kom ifm installasjonen.

Hvordan løse IRQ konflikten? Får ikke gjort det på disse (alternativer er låst).

 

Anders

Lenke til kommentar

Hvilke drivere følgte med? Hente nye drivere på hjemmesiden deres?

Har et pinnacle pctv pro kort selv.. Og hater det.. Pinnacle kan ikke lage drivere spørr du meg. Hvis du har muligheten så hadde jeg anbefalt å bytte til et annet merke. Dårlig lyd har de også.. www.dinside.no har en del tester av tv kort. Og elkjøp er jo så kjekke når det gjelder 30 dagers retur rett..

Endret av DaXi
Lenke til kommentar

Har hatt mye frustrasjon med dette kortet selv ja.. Når det fungerer så går det greit med den medfølgende programvaren. Men pinnacle har ikke laget noen bra drivere så de funker bra med 3parts programvare.

Nei spar deg for frustrasjonen og bytt så fort du kan.. Dessverre så har jeg ikke prød så mange andre kort at det gjør noe så jeg anbefaler vel bare å surfe litt rundt å lese tv kort tester.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg skal forsvare Pinnacle, men gresset er ikke så mye grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg har PCTV pro nå, har hatt Hauppauge før. Saken er at flesteparten av disse kortene er basert på samme chipset, og derved kjører omtrent samme driver i bunn. PCTV pro fungerer helt greit her, lyden også. Sitter i et MSI K7Dmaster-L kort med 2x barton. Min versjon av softwaren er 5.50, så det har tydeligvis kommet en ny versjon som ikke er på nettet enda. Hva med å prøve 5.50 ? Jeg hadde en runde i forbindelse med oppgradering der jeg trodde kortet var ødelagt, men det viste seg til slutt å fungere helt fint. Mener jeg også fikk hardware feilmeldinger.

Lenke til kommentar

Du kan også prøve DScaler. Programmet trenger ikke drivere for å bruke kortet ditt (det har innebygde drivere). Mye bedre bildekvalitet enn med standard-programvaren og.

 

Dersom du kunne tenke deg å bruke kortet til andre programmer enn DScaler:

Ettersom dette kortet sannsynligvis er basert på bt8x8-chip så kan du også prøve OpenSource driverene som har blitt laget for denne chippen. Bt8xx WDM video driver. Bare husk å fjerne de orginale driverene slik at det ikke blir altfor rotete.

 

Men hvis det er noe dypt hardware-anliggende så er det ikke sikkert at det vil hjelpe. Men et forsøk er det nå verdt? :)

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig hjemme på PCen igjen. Vil helst prøve med orginal vare - kjøpte jo stereo utgaven fordi..

 

Jeg tror også det kan være en IRQ feil. Huff kunne jeg bare lime inn bilde her. Vel jeg får skrive av:

Avbruddsordrelinjen (IRQ)

(PCI) 23  Intel® 82801WB USB2 Enhanced Host Controller - 24DD

(PCI) 23  Pinnacle PCTV Stereo PAL Capture Device

(PCI) 23  VIA VT6410 IDE RAID Controller

Alle tre "dukket" opp ifm oppstart etter at kortet var satt inn

 

Ellers er driverversjonen 1.3.0.1 fra 11/9-03

Får ikke endret innstilling på IRQ da de er låst på automatisk innstilling.

Er disse opplysningene til noe hjelp?

 

Anders

Lenke til kommentar

Prøvde med å deaktivere de to øvrige på IRQ 23. Ingen endring (restartet ikke).

Forslag til feil fra Pinnacle er:

Hardware installation failed.

Possible reasons:

- power supply not connected

- USB cable not connected

- Soundcard is missing

- Hardware in use by another application

- Twain driver is running

 

Ikke mye hjelp av det - de to siste kanskje.

Fortsetter å prøve - og avventer flere tips.

 

Anders

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Har slitt med en del PCTV-kort gjennom tidene jeg også og det er slik at noen ganger virker det, andre ganger ikke.

Tror Pinnacle pleier å si avinstaller (+regdelete fra Pinnacle) ta ut kortet, installer og så sett inn kortet.

Det er uansett mange som har dette problemet, så se på forumet til Pinnacle.

 

Ellers vil jeg også anbefale Dscaler, beste bilde jeg har sett på TV-kort!

 

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...