Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fotsvette


Gjest 10c23...67d

Anbefalte innlegg

Gjest 10c23...67d

Hei. Den siste tiden har jeg merket at jeg har begynt å svette sånn på føttene, særlig på undersiden. Merker at de er svette alt når jeg står opp fra sengen, så selv om jeg ikke har på meg sko. Synes det er litt ekkelt og bekymrer meg for at skoene mine skal bli svette. Er sånn pes å få vasket vintersko... Det har blitt en sånn ting jeg henger meg opp i, jeg går liksom å kjenner etter, klarer liksom ikke å gi blaffen. Heldigvis lukter det ikke så mye av det, men fuktig og ekkelt er det.

Hva kan slik svetting komme av, siden det ikke har vært noe problem før må det jo være noe som har skjedd? Har det ikke varmere hjemme heller enn før så tror ikke det er temperaturen i seg selv. Rart at det bare er på føttene også. Er det noe å bry seg om eller er det best å overse det? Og hva gjør jeg om skoene mine blir svette?

Erfaringer, råd eller tips?

Anonymous poster hash: 10c23...67d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google god skohygiene. Det finnes produkter som iallfall hjelper og gjør lukt problemet til ett ikke problem. Og som alle burde ta ett tak i!
Bytt sokker konstant/regelmessig. Bytt på skoene, så ett par ligger å tørker etc(se skohygiene). Samme gjør du med skoene til trening.

Når det gjelder bekymringen om du svetter mer enn andre eller bare har bedre luktesans enn andre osv er vanskelig å svare på, men det kan være du svetter mer enn andre og faktisk svetter sykt mye mer enn andre. Google hyperhidrose og sjekk ut litt. :) 
Det jeg husker om hyperhidrose og behandling var at man kan få til å svette mindre på feks føtter, men da vil man begynne å svette mer andre plasser. Godt mulig jeg tar feil. Lykke til da!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest a1f9f...196

Hyperhidrose og dårlig odør av føttene mine har vært et mareritt de siste årene. Jeg vet at det er vanskelig å smøre forskjellige fotkremer og sprayer gjennom dagen (hvem ønsker å gjøre det hver dag?), så bestemte jeg meg for å prøve noen få prosedyrer med electro antiperspirant og føttene mine er nå fri fra svette i en lang periode. Jeg tror det vil hjelpe deg like godt som dette hjalp meg.

Anonymous poster hash: a1f9f...196

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...