Gå til innhold

Shell blir først med det nye Airbus-helikopteret offshore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er samme produsent som står bak. En produsent som var mer interessert i å få helikoptrene i luften igjen enn å finne ut hvorfor hovedrotoren falt av og hvordan man skal forhindre at det skjer igjen.

Hvorfor skal man ha tillit til at en ny modell fra den kanten blir levert uten kjente og ukjente svakheter?

 

Lenke til kommentar
Yngvejos skrev (9 timer siden):

Fordi det er samme produsent som står bak. En produsent som var mer interessert i å få helikoptrene i luften igjen enn å finne ut hvorfor hovedrotoren falt av og hvordan man skal forhindre at det skjer igjen

Det du sier her er jo piss, de var jo endel av etterforskningen - det veit du så utrolig godt, forstår ikke hvorfor du faktisk velger å ljuge om det.
 
Vil du ikke fly Boing fordi 737 Max har falt ned? Du kan jo ikke fly Airbus sine fly heller da, vil jeg anta? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
bshagen skrev (12 minutter siden):

Det du sier her er jo piss, de var jo endel av etterforskningen - det veit du så utrolig godt, forstår ikke hvorfor du faktisk velger å ljuge om det.
 
Vil du ikke fly Boing fordi 737 Max har falt ned? Du kan jo ikke fly Airbus sine fly heller da, vil jeg anta? 

Hva mener du om at dette er piss? Airbus viste utrolig dårlig respons på Turøy-ulykken og fikk svi som fortjent (alle operatører stanset alle flyginger med denne helikoptertypen). 

Jeg skjønner godt at folk ikke tør å sette seg i et Airbus helikopter igjen etter dette. Kanskje de mistet en kollega? Du tar denne til jobb hver gang, jeg skjønner belastningen godt, og det burde du også. Det er tross alt livet ditt du setter på spill.

Lenke til kommentar

"Allerede to dager etter den tragiske helikopterstyrten, skrev produsenten Airbus på sine nettsider at de ikke så noen grunn til holde helikoptertypen Super Puma på bakken"

kilde: https://www.ba.no/nyheter/helikopterstyrten/helikopter/helikoptre-far-flyforbud-etter-turoy-ulykken/s/5-8-363721

De var med på granskningen, men var veldig ivrige i å erklære helikopteret som flyvedyktig. Mener at feilen ble løst ved bedre sjekk av toleranser og hyppigere vedlikehold/inspeksjon av girkassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...