Gå til innhold

MacBook Pro: problemer med tastene "r t y u i o"


GungFu

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min MacBook Pro Mid-2012, som ellers fungerer veldig bra, men i går fikk jeg problemer med tastene "r t y u i o". Dette kommer og går, men for det meste fungerer de ikke... Jeg har ikke hatt noe uhell med vann eller noen annen veske, det er heller ingen hindring som smuss eller unormalt når jeg trykker...

Bokstavene fungerer som de skal når jeg bruker et eksternt tastatur.

Er det noen her inne som har opplevd det samme, og har funnet en quick-fix eller vet hvorfor det muliges er blitt slik ? Jeg har søkt litt, og fant bl.a. ut at det kan være pga. batteriet som har svulmet opp... Det er også nevnt at det kan også være at noe smuss er kommet under takstene, men jeg tror ikke at det er tilfellet her da jeg som nevnt ikke merker noe unormalt når jeg trykker tastene....

Jeg har fått svar fra andre at med nettopp de tastene, så kan det være at det er batteriet som er oppsvulmet. En på ett annet forum hadde en gammel maskin med samme problem som fikk beskjed i butikken/verkstedet at det var batteriet som hadde svulmet, og det ville ha fikset seg ved å bytte til nytt batteri. Men nå fikk jeg nettopp et svar fra Eplehjelp på e-post som mener det ikke er mulig at det er batteriet som er årsaken (da den ikke er plassert under de tastene) og at det da må være noe annet... Jeg kan også nevne at tidligere har jeg hatt nesten tilsvarende problem, men med en annen tast-rekke: "Skjermlys", "2", "W", "S" og "X" - og det ble fikset ved at Apple (i Hong Kong) byttet Top Case Housing- delen, som inkluderer tastaturet - jeg tror jeg hadde fått noe vann i maskinen, men hadde hatt griseflaks at det ikke var gått noe utover hovedkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...