NuB Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 OK, man er hjemme hos familien i julen og det er endel ting som må fikses på Windows 98-maskinen. Denne gangen er det en småirriterende online adsl-tilkobling fra Telenor. Før man skal bruke internett er man nødt til å åpne dette programmet, og når man lukker "det siste" IE-vinduet får man spørsmål om man vil koble fra internett. Håpløst unødvendig selvfølgelig (dette må være noe gjenheng fra dial-up-programvaren deres eller noe). Jeg vil ta nettet skal være oppe av seg selv så lenge maskinen står på. Vil det hjelpe å installere raspppoe i stedet? I XP er det jo enkelt å sette opp en tilkobling men dette er altså 98 (vet ikke hvilken versjon).
Villmink Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 jeg synes hvertfall raspppoe fungerer bedre enn telenors programvare. Bare å følge instuksene i rasppoe's readme fil, er ikke vanskelig.
NuB Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Skrevet 27. desember 2003 OK, men er dette en "always on"-greie? Kjipt å måtte (som nå) koble seg til internett manuelt hver gang.
consilium Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 RASPPPOE kan konfigureres til å koble seg opp hver gang du starter opp PC'en, slik at det føles ut som nettet alltid er på. Les i readme-fila el., det skal stå der.
Dimm Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 Bytt til bluecom, de har ingen dialer. er bare å plugge i og evt. ta en ipconfig -renew
gussa Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 hadde samme drit sjøl. Lagte bare en ny tilkopling (med windows), og hev den opp i oppstarten (og koble til automatisk, seff). Funker fett d
NuB Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Skrevet 27. desember 2003 Heh, bytte ISP-leverandør bare på grunn av noe sånt er liksom ikke helt aktuelt, særlig ettersom det ikke er min maskin engang. Ellers er altså nettverksintillingene noe annerledes på gamle Windows-utgaver enn de nye mer "plugg og spillete".
willysch Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 Jeg kjøpte en bredbands router og fikk den til å logge seg på med brukernavn og passord. Funket fint det. WS
Admin'c Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 søk etter og legg inn RASPPPOE det er gratis
gussa Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 jeg byttet ikke ISP - leverandør (seff ). Kobla bare opp uten det medfølgende programmet.
NuB Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Skrevet 27. desember 2003 jeg byttet ikke ISP - leverandør (seff ). Kobla bare opp uten det medfølgende programmet. Hehe, neida, jeg tenkte mer på Dimm som foreslo en så drastisk løsning.
NuB Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Skrevet 27. desember 2003 (endret) OK, fikk ikke koblet til via RASPPPOE. Det var i grunne ikke så farlig, for jeg så jo at det bare var "another dialer". Hadde et eget felt for telefonnummer og greier. Å putte den i startupfolderen blir jo ikke så mye bedre enn å starte online adsl der (bortsett fra at man slipper de kjedelige spørsmålene om man vil koble fra bare fordi man lukker IE). Det er ikke en snarvei til tilkoblingsprogram jeg ønsker, men at tilkoblingen skal skje av seg selv, uten at man behøver å trykke "koble til". Er dette noe som ikke går med en så gammel Windows i kombinasjon med dette abonnementet? Selv er jeg heldigvis mest vant med Nextgentel, men min mor og de har også adsl fra telenor, og de må ikke gjennom noen oppkoblingsrutine (der er det XP og ikke 98). Endret 27. desember 2003 av NuB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå