Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feil gjort av resepsjonist - kan man kreve noe?


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Kanskje dette passer bedre under juss, aner ikke. Uansett, for en tid tilbake så skjedde en ulykke, hvorpå legen min sendte meg rett til akuttavdelingen, med time der. Resepsjonisten (eller hva enn jeg skal kalle henne), sier "vent litt" når jeg kommer dit, og jeg venter i påfølgende 2+ timer (vet at det pleier å være mye venting på sånne helsesteder, så tenkte ikke noe mer over det). Før hun igjen spør hva navnet mitt var igjen, for så å si at de dessverre ikke har tid til meg i dag, kanskje jeg burde prøve å komme tilbake om to uker(!). 

 

Dum som jeg er så drar jeg hjem, men ringer fastlegen for å opplyse om dette. Må også ta taxi (men pasientreise), fordi jeg ikke er i kjøretilstand selv. Han sier at dette er uhørt osv, og ringer tilbake og forteller at damen hadde  gjort en feil, "lest feil", så får påfølgende time neste dag. Det er jo fantastisk!

 

Men jeg undres, har jeg lov til å spørre sykehuset hva som skjedde, eller jeg vet ikke, kreve noe... Dette førte jo til at jeg måtte bruke ganske mange timer to dager på rad, pluss at jeg måtte ta to taxiturer mer enn jeg hadde gjort om det ikke hadde blitt en feil påfølgende dag.

 

Er bare ikke så greit med en regning på 500kr fra poliklinikken når man som student allerede har brukt sykt mange penger på helseutgifter denne måneden... Hadde jeg blitt undersøkt første dagen slik jeg skulle hadde jeg jo forstått det, men nå fikk jeg jo i tillegg ganske mange ekstrautgifter. Samt! Ble henvist videre igjen fra poliklinikken, men henvisningen kom ikke gjennom, så endte opp med å igjen ta en ny undersøkelse og også måtte betale for det...

 

Sorry, er bare ganske frustrerende å ikke skjønne hva man betaler for... Okei, skjønner at jeg betaler for undersøkelsen, men likevel..  



Anonymous poster hash: a4897...ccc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg vet jo at dette ikke er særlig alvorlig, jeg overreagerer skikkelig osv., men føler det er litt urovekkende at folk med lesevansker jobber der det er ganske kritisk å tolke sensitiv informasjon...

 

Og ja, 500kr er ikke allverdens, men pga. dette fikk jeg ikke nødvendig behandling før 2 uker senere, og må også droppe en del uker sommerjobb.



Anonymous poster hash: a4897...ccc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...