Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med router


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sliter med å få internet til å fungere med routeren min.

Har hatt det oppe og kjøre før, men måtte resette routeren siden jeg ikke fikk kontakt med den.

Her er feilmeldingen jeg får hvis jeg prøver å koble til på nettet eller tester PPoE i routeren:

 

connect 3000

Connection Service Failed

Feilmeldingen er det samme om adsl-kabelen er i wan-inngangen eller ikke :woot:

 

Her er innstillingene mine:

Use PPPoE ADSL service - Ja

Brukernavn/passord - skrevet inn

Service name - ???

Connect on demand - yes (?)

IP adress negotioation - Enabled

Fixed IP-adress - 0.0.0.0 (default, kan ikke stå tom)

Keep alive - Enabled

Obtain IP adress automaticaly - Ja

 

Har aktivert NAT, og gateway og DNS-adressene skal være korrekte.

 

Noen idéer?

Ja, det har fungert før. Nei, jeg husker ikke hva jeg gjorde da.

Ja, det fungerer hvis jeg plugger kabelen rett i nettverkskortet og bruker telenor-oppkoblings-saken, men da er hele poenget med delinga borte.

 

edit:

...og ja, jeg har skrevet brukernavnet med [email protected]

Routeren heter Cnet CNIG914.

Endret av Jibarm
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp!

Endret av per.lund
Skrevet
Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp!

Bruker 2 forskjellige pcer til å teste tilkoblingen, ene har adsl installert og andre har det ikke.

Leter nå etter nummeret til adsl - står svært lite nyttig informasjon på telenor's sider ;)

Skrevet
Du må jo også avinstallere programvaren til telenor når du skal bruke router ellers fucke den alt opp!

Bruker 2 forskjellige pcer til å teste tilkoblingen, ene har adsl installert og andre har det ikke.

Leter nå etter nummeret til adsl - står svært lite nyttig informasjon på telenor's sider ;)

Jeg mener å huske det nr. sto i papirene du har fått fra telenor.

Skrevet

Ble ikke forskjell. Fant nummeret på papirene fra telenor, skrev inn og oppdaterte, restartet router osv.

Får fortsatt samme feilmelding.

Her er oppsettet. Får feilmelding når jeg prøver å connecte eller teste PPoE (home.no er treg for tiden).

Skrevet (endret)
Avinstaller all programvare til ADSL modemet, sørg for at ALT er borte.

Regner med du har kryssa kabel mellom modem og router!

Til ADSL-modemet?

Pcen jeg bruker til å koble til routeren har i alle fall aldri hatt et telenorprogram. Her er et bilde at DHCP-inntillingene, kan WINS IP ha noe med saken å gjøre?

Endret av Jibarm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...