Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar pc STREAMING


Anbefalte innlegg

Hei.

Kort sagt, jeg skal streame gameplay men usikker på hva som vil være best.
Skal bare opprettholde 720p med OK kvalitet.

Tester ut streamlabs OBS, men usikker på om jeg skal streame fra skjermkortet eller prosessoren.
Bruker en bærbar pc, så fult klar over at kvaliteten ikke blir det beste:
https://www.komplett.no/product/908099?noredirect=true#

Men har streamet en del for 2 år siden på denne maskinen, da kun med OBS i CSGO, å det gikk knirkefritt med ganske ok kvalitet på stream med 720p.
Så encoder på streamlabs OBS er jeg usikker på om jeg skal bruke skjermkortet eller prosessoren til å ta seg av arbeidet.

Intel Core i7 (7. generasjon) 7700HQ / 2.8 GHz (turbo 3.8 GHz)
NVIDIA GeForce GTX 1060

Mvh Hveding
 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hade absolut valt GTX 1060 till det arbetet. Finns dedikerad NVENC encoder på 1060 som förutom en liten del av grafikminnet, inte går utöver speleffekten av kortet. X264 (cpu) ser bättre ut, framför allt i 720p i spel där det sker ting, men att ta 20% av din cpu från en bärbar till streamen hade inte varit aktuellt för min del.

 

På sikt kan du prova samla upp på brukta ting till en dedikerad streamer. En i5 från de sista fem åren håller fint. Allt du behöver är en plugin i OBS som heter NDI som är gratis. Ha bägge kopplade via kabel till en vanlig switch så går det utmärkt. Kan du dessutom spara upp till det nya 1160 kortet (inte Ti) och stoppa i streamern kommer du ännu längre. Nvenc encodern på det kortet är det samma som sitter på till exempel 2080 ti och det är inga problem att streama på max kvalitet i 720 och high i 1080p om ditt internet tåler det.

 

Mitt tips på en streamer: (gärna brukt)

 

Billigt b350 moderkort

Ryzen 5 1600

8GB ram (2x4gb)

GTX 1160 (på sikt, för att kunna streama på med x264 och Nvenc)

 

Jag menar det skall vara möjligt att hitta en sån pc för under 3000 om man letar lite (exklusive skärmkort).

Håller med 300w psu oc hskärm behöver du egentligen inte men det hjälper. (teamviewer)

Chat och activity feed kan du ha på telefon/pad.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=140906859

Det skall man kunna få för 2000 då de delarna nytt kostar långt mindre än 3500 på tilbud som kommer ofta.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...