Gå til innhold

hjelp!kommer ikke videre!!!??


Anbefalte innlegg

Hei Jeg skulle bygge en pc for en kamerat.

følgende deler var:

Asus a7v-e

AMD Duron 1000mhz

Apacar 256mb scram pc133

Wd digital 10,1gb hd

52x cd rom

Abit siluro geforce2mx 32mb

Aopen hq45 kabinett...

 

Jeg hadde installert alt og starta maskinen den fant alt som harddisk og cd-rom.

primary master og secondary master...

men da jeg kom rett forbi biosen og skulle til og gå inn i windows ville den ikke videre.(der som det viser halv skjerm,der det står størrelse på hardisken osv....

det skulle jo stått sett in en gyldig system disk eller noe?

men der stod det ingenting.

cpu temp.

cpu:32grader

kabinett:25grader

håper dere kan hjelpe meg med dette problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er bare et skudd i blinde, men min far har hatt det samme problemet. Og da var det rett og slett skriveren som føkka. Jeg nappa den ut av USB-Porten og da virka alt.

 

Du kan jo prøve å resette BIOS. Skal være en jumper som du kan flytte på for å gjøre dette. Les i hovedkortmanualen. Men husk visst du gjør dette MÅ du huske og sette jumperen tilbake før du starter maskinen på nytt. Eller så kan du vel bare nappe ut BIOS-batteriet og la det være ute en stund. HUSK polariteten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Viss lite virker bruk feilsøkingsmetoden: bruk bare det som trengs som cpu, harddisk, gradfikkort, og minne. Eventuellt disable det som er mulig i bios eller instill på safemode. Legg til enheter etterhvert. Last også ned WDs diskprogram og sjekk om disken har feil.

 

Andre mulige feil kan være boot virus, feil harddisk driver i Windows eller feil kopla harddisk med jumper eller idekabel. Oppdater også bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...