Gå til innhold

Ny laptop til student + lett gaming 10k


Anbefalte innlegg

Budsjett: ca. 10k (kan gå litt over)

 

Dama er på utkikk etter ny laptop. Hun studerer til sivilingeniør, og trenger den til div programvare som: Civil 3D, Infraworks, Matlab, Abbacus, Tekla. 

En fordel om den kan brukes til en del spill, men ingen krav til nye titler i høy oppløsning. Tenk Skyrim, Portal 2, Age of Wonders, Divinity: Original Sin 2 osv. 

 

Enn så mye som jeg skulle ønske det, blir det nok ikke aktuelt med en 4kgs gaming laptop, slik som meg. Kriteriene er mer lav vekt og brukbar batteritid. 

 

Har sett litt på denne XPSen: https://outlet.euro.dell.com/Online/SecondaryInventorySearch.aspx?c=uk&cs=ukdfh1&l=en&s=dfh&sign=PXhcOSHtr1T4IOw%2fPR7UdSiwYOZHePSZ6Lg1M5wJEqY1plirg5ev55ELGnzSUmnE4fmFBQNkJRHNL9nFlKIl1UcxVE6pWvEv5xBB3zp154BzOfaYWqCEblBsyU7mKtQ1V7UlAPen7YkMSoECPKf82F%2fMFWS5Ryj80qAcSilGb9J8DKXxn6svSLQCgQp6Ni9k5h4ievV3LWWRkjPYpEIn9204j3SJbXJqQ5mTPo7AHPJniOQCSZ7dJI5IKlZbxbV3

 

(Vi bor i Skottland, men kom gjerne med alternativer fra Norge, er innom ofte nok). 

 

Lurer selvfølgelig på om det er mulig å finne stort bedre for pengene, men også om GPU faktisk er nødvendig til de spillene jeg nevnte over, eller om det er bedre å investere i en mer portabel variant, evt. med noe fancy features (touch skjerm, 2in1 osv.). Pengene er øremerket til laptop, så liten grunn til å bruke mindre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...