Gå til innhold

GDPR: Bryr du deg egentlig? [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at sikkerheten er redusert noe etter GDPR i og med at det har blitt mer man klikker godta på, men at forskjellen ikke er stor.

Ja... før kunne man automatisk bare nekte cookies, nå må man klikke 'jeg lar meg gjerne spore', for å bli kvitt plagsomme popups.

 

Om det var det som var hensikten eller ei, lar jeg bli opp til hvermansen å synse om, men det er mulig at folk vil bli litt mer bevisste på at 'nå bruker jeg en nettleser som sporer alt jeg gjør', versus 'nå velger jeg en nettleser som ikke sporer noe'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som alltid blir ting værre når politikerne blander seg inn i hva folk gjør:

 

Masse popups kaster bort mye tid

Noen nettsider er ikke lenger tilgjengelig fra Europa

 

Sikkerhetseffekt: 0

 

 

Skulle nesten tro det var de samme som driver sikkerheten på flyplasser ... vent litt det ER de samme som står bak.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg mente var at i og med at de aller fleste av oss klikker godta på alt, øker sjansen for at vi klikker godta på noe virkelig ille nå som vi blir bedt om å klikke godta på mer. Vi blir sløvet. Det blir som når Office i dag merket en link til et arrangement for Lego og modellbyggere som malicious. Da mister man tiltroen og overser neste advarsel, som kan være reel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...