Gå til innhold

Starte maskin uten startknapp


Cain_85

Anbefalte innlegg

Hei! JEg sitter og oppgraderer min mors Compaq PC til noe med mer futt i :roll: , men jeg møter stadig på Compaqs hindere for å hindre dette. Problemet jeg sitter med nå er hvordan man starter en maskin uten at kontakten fra start knappen på kabinettet er i. (ledningen er rar, og når ikke frem engang)

 

Er det bare å sette en jumper på PwrSwtch? eller må det noe mer til? Har et

MSI K7T 266 Pro hovedkort.. takker for hjelp. :)

 

Da er PC'en koblet opp til Internett og klar til bruk

 

Var ganske kjedelig å oppgradere en ferdigbygget PC men det var deilig å bli ferdig.. nå er den mye raskere..

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du går inn i biosen, så finner du sannsynligvis noe som heter "Boot on powerfailure" eller noe lignende. Hvis du enabler den, så skal maskina boote når du skrur på strømbryteren bak på PSU'en.

hadde jeg bare kommet inn i BIOS.. for øyeblikket får jeg ikke strøm for 5 flate øre, men jeg tester iherdig etter kortslutninger, mne finner ingen :(

Lenke til kommentar

Reiv ut PSU fra denna PC'en og testa den på kortet, (kortslutta Pwrswtch med skrutrekker istedenfor jumper..) og da funka det... så testa vi på nytt med PSU'en vi hadde tenkt å bruke og da funka det også !? :roll: veldig merkelig.. men tusen takk for all hjelp, nå er maskina igang og nå denger vi løs på Compaq sine software hindre.. :roll:

 

teite Compaq...

 

sjekk ut software delen av forumet i tilfelle jeg trenger hjelp her òg da.. kanskje jeg poster en tråd der ;)

 

God jul ja!

 

Project: PIII450 mhz ==> Amd 1800XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...