Gå til innhold

Hvorfor er pcen min så treig?


leifreve

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp oppgradert pcen min...

Den består nå av dette.

 

Hovedkort: DFI Lanparty nForce2

Cpu: Amd xp2800+@xp3200+ (11*200) Thermaltake Volcano 11+

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro 128MB

Minne: 2 x 512MB Twinmos PC3200 CL2.5

DVD-rom: Pioneer Slot-in 16x

CD-brenner: PlexWriter Premium 52x

Harddisker: IBM 60GB, IBM 120GB, WD 80GB

Kabinett: Chieftec Dragon Miditower 360W

 

Det var vell det hele... :p

Problemet mitt er: pcen bruker veldig lang tid på oppstart, åpne program/spill og harddiskene er VELDIG varme. Kan dette ha noen sammenheng?

Syns helst den går treigere en den gamle pcen med xp1800+ og 768mb sdram...

 

Noen som har peiling?

 

Takker for Svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vell det hele... :p

Problemet mitt er: pcen bruker veldig lang tid på oppstart, åpne program/spill og harddiskene er VELDIG varme. Kan dette ha noen sammenheng?

Syns helst den går treigere en den gamle pcen med xp1800+ og 768mb sdram...

 

Noen som har peiling?

 

Takker for Svar!

Det der hørtes ikke helt bra ut nei, et lignende problem skjedde med meg en gang, jeg satt og hørte på musikk da alt pluselig gikk grise seint, kunne ikke i alverden skjønne hva som var galt, da jeg tok av sidedøren på kabinettet og kjente på harddisken, var den så varm at jeg nesten brant meg! derreter skulle jeg slå av maskinen, men da var alt allere låst seg, og harddisken var ødlagt, tror den gikk i stykker p.g.a av at det var dårlig kontakt i PSU 4-pins ledningene og at disken slo seg av og på til den gikk i stykker eller no.

 

Så hvis du har muligheten til det, så prøv maskinen med en annen strømforsyning.

Lenke til kommentar

Om du ikke har gjort det, kan du også prøve å ha kabinettet åpent, for å se om det hjelper på temperaturen til diskene. Når det er sagt, kan det være at varmen en gang har gjort at diskene ikke har klart å overføre ved UDMA, og at de dermed er satt til PIO-mode av windows. (Dette kan du sjekke ved Control Panel->System->Hardware->Device Manager->IDE/ATAPI - Controllers->(Høyreklikk og velg Properties på )Primary IDE Controller->Advanced Settings. Gitt Windows XP, såklart)

 

Bare et forslag

 

Lykke til

 

/ronnyj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...