Gå til innhold

Felleski eller vanlige ski? Skøyteski eller klassike ski?


Kaneltryne

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer mest på er om jeg skal kjøpe meg skøyteski eller klassiske ski. Har lyst til å bli god på skøyting og begynne å skøyte mer på ski, men jeg vil allikevel alltid gå litt klassisk og regner jeg med.

Hvis jeg skøyter halve tida og går halve tida, burde jeg da skaffe meg klassiske eller skøyteski?

 

Og er felleski det som gjelder nå, for føre på østlandet, eller lønner det seg fortsatt å kjøpe vanlige ski som må smøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gå mest klassisk og skøyte litt, men klare deg med kun ett par ski vil jeg si at et par litt korte klassisk-ski er det beste valget. Og hvis du går for dette bør du unngå felleski, for da kommer skøytingen til å gå særdeles trått. Støvelen bør være en kombistøvel. 

 

Hvis du synes det er verdt pengene å kjøpe to par ski ville jeg nok kjøpt et par felleski til klassisk og et par skøyteski til skøyting. Jeg har riktignok ingen egen erfaring å dele når det kommer til felleski, men ut fra det jeg har lest og hørt har de nå blitt rikelig gode til en mosjonist sine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...