Ben-o Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Jeg hadde tenkt å kjøpe en slik en Zalman ZMMFC1. på denne er det fire kanaler som kan styre viftene trinnløst, styrer de på volten eller trenger man da vifter med 3 kontakter?
Marti Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Siden det står "Tilkobling: Standard 3-pins kontakter." må du nok bruke 3-pins kontakter. På denne siden er det en tegning av hvordan man kobler til vifta. Med 3-pins koblinger. Den 4-pins drevkontakten brukes bare til å få strøm fra strømforsyninga.
Marti Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Forsto jeg spørsmålet ditt riktig?? eller.....
Ben-o Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 (endret) nei. jeg lurte på om viftestyringen styrte RPM'en på vifta med å senke/heve volten på uttaket eller om den brukte signalene på den siste kablen (ikke GND og +v) som er på viftene med 3 pins kontakt...? Endret 19. desember 2003 av BenjBøgw
zyp Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 den varierer spenninga ja, den tredje ledninga gir bare pulser for å telle hvor fort vifta går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå