Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Lurer på hva som skal til for å drive sine egne webhotell og databaser.

 

Kan man drive det fra en normal pc f.eks...?

 

Lurer videre på om noen vet om et sted man kan kjøpe "løse" mysql databaser, som ikke er localhost, men som kan kan komme inn på fra flere forskjellige servere. Trenger en 20-30 databaser som skal aksesseres fra like mange forskjellige domenenavn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

Hei ja .. :)

 

 

Lurer på hva som skal til for å drive sine egne webhotell og databaser.

 

Linux med Apache, PHP og MySQL installert er vanlig.

 

 

Kan man drive det fra en normal pc f.eks...?

 

Ja.

 

Lurer videre på om noen vet om et sted man kan kjøpe "løse" mysql databaser, som ikke er localhost, men som kan kan komme inn på fra flere forskjellige servere. Trenger en 20-30 databaser som skal aksesseres fra like mange forskjellige domenenavn...

 

Dette vet jeg ikke noe om (hvor man får tak i). Det finnes sikkert noen som er interessert i å selge deg bare MySQL-database-tilgang hvis det var det du mente?

 

Det er uansett fullt teknisk mulig og skal ikke være noe problem. Hvis jeg har forstått deg riktig da. (Jeg kjører f.eks. MySQL på én maskin her hjemme, og får tilgang til databasen(e) der fra flere andre maskiner.)

Lenke til kommentar

Et lite tips:

det finnes mange hoster som selger bare sql databaser. Disse tar ofte betalt pr. database og for antall mb brukt. En fordel vil være hvis du klarer deg med 30 tabeller (eller flere) i en database, det lønner seg ofte!

 

Selv om adressen til MySQL databasen din er localhost for deg betyr ikke dette at andre ikke kan benyttet den! Bare sett opp mysql til å godta at andre maskiner kan gå inn - så bruker du bare adressen til serveren din isteden for localhost. På maskinen hvor MySQL er installert vil adressen nesten alltid (hvis du selv ikke endrer dette) være localhost!

 

Hvis du har rask nok harddisk, nok minne, rask nok prosessor og bra nok linje ut er det ikke noe problem å bruke en vanlig pc som server. Du brude ta en kikk på operativsystemet ditt - og kanskje bytte det ut. Det finnes mange stabile Linux versjoner, men dersom du er vant til windows brude du ta en kikk på Windows Server 2003.

 

Andre operativsystemer har en tendens til å bli litt ustabile når pc'en har stått på i mange timer!

 

Selv jobber jeg mest i Apache (server programm) - siden den er veldig stabil og har bra mange funksjoner! Jeg ser at du også søker php programmerere - så jeg antart at det vil være lurt å installere php hvis du skal ha det på serveren - dersom du ikke velger en løsning hvor php er inkludert.

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke holder meg til temaet her men prøver.

 

Ser at trådstarter vil ha php mysql og sånt som vanligvis kjøres fra en Linux (unix) server.

 

Men ser og at W2KS blir nevnt her.... hvordan er det å kjøre dette på en slik server, eventuelt 2003? Hvordan sette opp?

 

Hva behøver man?

 

php fra php.net ?

MySQL fra mysql.com ?

 

apache??? phpmyadmin????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...