Gå til innhold

hvor stor psu?


rwu

Anbefalte innlegg

har en server stående, og skal putte i et par disker til(2xsamsung sp1604n-160gig)..

fra før av har jeg:

et aopen micro-atx hk med integrert vga og nett

duron 1,3ghz

1*wd800bb(80gig)

3*wd1200bb(120gig)

2*samsung sp1604n(160gig)

q-tec 2 kanals ide-raidkontroller

adaptec scsikontroller (ingen enheter tilkoblet)

4 av harddiskene står i hotswap-skuffer med innebygs vifte.

ingen cd- eller floppyenheter i systemet

 

lurer på om den psu'n jeg har, aopen 350w, greier å drive systemet med de nye diskene..

 

kun seriøse svar -ingen gjetting...

 

edit: glemte D-Link dwl-520+ trådløst nettkort m/21 dbi antenne(pci)

Endret av rwu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regn ut

Standar

p4 eller athlon xp cpu 70-90 watt

ram 16 watt per 256mb ram

cd/dvd/brenner ide 10-20 watt

Harddisk 10-20watt

floppy 5 watt

AGP 20-50 watt

pci 5-10 watt per stk

hovedkort 20-40 watt

vifter 2-4 watt

håper dette er til hjelp

husk at watt i strømforskyninga synker når temp blir høy

Lenke til kommentar
du kan regne nøyaktig ved å se på klistrelappen på de forskjellige komponentene

,hvor mye watt de trekker

står det ikke så gang volten med amp =watt

jao.. såpass har jeg lært i basic elektro-undervisning... kan alle de formlene...

ville ganske enkelt ha et ca. svar -bytte psu eller ikke... gidder ikke å pelle maskina fra hverandre(kabinettet er et modifisert cinet serverkabinett fra 1992, veier nesten 60kg. 12 skruer for å åpne sidepanelet), heller ikke åpne alle hdd-skuffene...

Lenke til kommentar
er det snakk om eldre utstyr kan du se bort i fra det jeg skrev

det er watt liste jeg har lest av mitt datautstyr gjennom 1 år

ca standar ..

hvis du ser på lista i den første posten, ser du hva det dreier seg om...

alle komponenter er kjøpt etter juli i år.. bortsett fra kabinettet... det måtte jeg snekre sammen selv for å få plass til alle enhetene jag trenger +fremtidige oppdateringer...

Lenke til kommentar
det er scsi 80 pin harddisker du skulle hatt men da snakker vi penger

hvorfor det? greit dem er svindyr, men man får ikke tak i særlig store scsi-disker, og ide holder til å arkivere filer, samt servere filer via ftp til en håndfull brukere... billig er de også...

Lenke til kommentar
det er scsi 80 pin harddisker du skulle hatt men da snakker vi penger

hvorfor det? greit dem er svindyr, men man får ikke tak i særlig store scsi-disker, og ide holder til å arkivere filer, samt servere filer via ftp til en håndfull brukere... billig er de også...

Det spørs jo hvor kritisk det er at serveren ikke detter ned pga. hd-feil, SCSI disker har jo mye bedre MTBF enn ATA, men det er jo opp til deg hvor mye du vil bruke på den ;)

 

@ 1G FSB: Hvorfor skulle han hatt 80 pin disker?

Bare fordi dem er dyrest? Vet du i det heletatt hva 80pin disker er for?

Lenke til kommentar
Hvis du skal finne ut hvor mange watt pc'en bruker, kan man ikke bare ta å bruke et multimeter og legge inn i ene fasen, og så måle amp?

Må tjuvkoble en strømkabel da...

kan ikke gjøre noe før jeg fysisk skal sette inn de nye diskene... kan ikke drive å tukle i tide og utide på denne serveren -må ha tilnærmet 100% oppetid.. som sagt er maskinen domeneserver(master) og gateway for flere maskiner...

Lenke til kommentar

jeg kjører 6 harddisker å 2 cd rommer + litt neonlys og alt det andre vanlige i pcen.. det går på 320 watt, men kan si att det blåser varmt ut bak ja.. men kvalitets strøm forsyninger og brask strøm forsyninger er det STOR forskjell på hvor mye den kan tåle, nytter ikke å bare se på watten i grunnen.. hadde jeg vert deg ville jeg rett å slett kjøpt en 450 watt psu eller noe bare for å vre på den sikkre siden.. kjett om psuen skulle herpe litt disker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...