TarjeER Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 etter å ha kikket litt inni windows fant jeg ut at bare 256 av de 512 mb RAM fungerte. Jeg prøvde å bytte om plassene deres for å se om noe skjedde. Når jeg skulle skru på, Kommer det bare en pipelyd og det kommer ikke noe opp på skjermen. Pcen går ikke inn i bios eller noe, noen som vet hva som er galt?` *har prøvd å sotte tilbake rambrikkene slik de var, og testet dem på en annen pc, det er ikke rambrikken det er galt med.* hjelp?
kensyv Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 du kan jo prøve og resette bios og se om det hjepler..
Jesper Karsrud Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Det er antageligvis en liten jumper på hovedkortet ditt. Denne skal flyttes fra pin 1/2 til 2/3 i noen sekunder. Så setter du den tilbake til pin 1/2... Da var det gjort!
tempezzzt Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Evt vippe ut bios batteriet - i 20sek. Men at det ikke er feil på rammen.. tja - høres jo ut som ram feil. Kanskje en slot som har gått til h**vete? Har du testet med en og en ram brikke?
TarjeER Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Skrevet 16. desember 2003 jah, har testet det.. på forskjellige plasser.. Jeg har tatt ut batteriet og sotte det inn igjen, men samme feilen
Grimnar Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 jah, har testet det.. på forskjellige plasser.. Jeg har tatt ut batteriet og sotte det inn igjen, men samme feilen Hva slags hovedkort har du? Er det steingammelt eller hk til dell, compaq, IBM etc, kan det hende det ikke støtter mer enn 256mb-ram. ELler du må handle ram som kommer fra dem. Flott, ikke sant?
TarjeER Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 Det er et Abit KD7-g, rammen har funket før. det skjedde når jeg tok den ut og inn igjen .
Stianb4 Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 fy f***, har det samme probet, og jeg har funnet ut at den ene rambrikken eller slotten eg ødelagt, det er sikkert det i ditt tilfelle også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå