Gå til innhold

AMD i fremtiden?

Moose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lenge amd vil basere prosessorene sine på socket A hovedkort?

Vil f.eks thoroughbred passe til dagens socket A hovedkort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AMD fortsetter med Socket-a til de lanserer Hammer sent i år. Den bil benytte en annen socket.

TB bruker socket-a, men det er ikke alle socket-a hovedkort som støtter TB.

Skrevet

Jeg tror at alle hovedkort som støtter Athlon XP, vil støtte Thoroughbred. Det tror jeg kommer til å gjelde så lenge prosessorene vil hete Athlon XP (og det vil Thoroughbred).

Skrevet

Det ryktes at AMD vil gå over til 333fsb - dette vil jo majoriteten av dagens hovedkort ikke takle.

Personlig tror jeg AMD vil gjøre det - ellers er har de liten sjanse til å gi P4/533 noe særlig konkurranse.

Skrevet

Forklar den siste setnigna der. Virker som der mangler et par ord.... :)

Men... nå har intel fått opp dampen, så R&D avdelinga til AMD må virkelig henge i...

Jeg har ikke troen på Socket A i fremtiden. Dette er tross alt bare en oppgradert socket7. Fremtidens prosessorer trenger MYE større båndbredde enn det socket A kan levere. Blir vel noen utskiftinger der samtidig med den nye PCI-Standarden (husker ikke på stående fot hva den heter, men den er hvertfall et 64-bits monster...

Skrevet

Tbread kommer vist i Mai iår.

Vegard, se på ytelse boostet P4 får av å kjøre 533 bus - tror du ikke AMD må finne på noe å svare med, eller skal de begynne å justere XP ratingen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...