Gå til innhold

Mulig å bytte ut tysk I+II på vgs. med et annet språk?


Stewie2K

Anbefalte innlegg

Noen her som vet om det går an å f.eks. bytte ut tysk I+II på vitnemålet med f.eks. spansk I? Må jeg evt. også ta spansk II isåfall i tillegg til spansk I, eller holder det å bare ta spansk II eller spansk I?

 

Jeg hadde forresten ikke språk på ungdomsskolen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der.

 

TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette.

 

 

Du finner alle reglene for føring av vitnemål her:

https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/

 

EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder.

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der.

 

TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette.

 

 

Du finner alle reglene for føring av vitnemål her:

https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/

 

EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder.

 

Tenkte jeg slapp å ta et nytt I+II språk med tanke på at jeg allerede hadde I+II på vgs, slik at det på en måte gjorde opp for det jeg ikke hadde på ungdomsskolen hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...