Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bakre oppheng på Piaggio zip føles slarkent?


Anbefalte innlegg

Hei, har en relativt gammel og sliten Piaggio Zip 50 2T, 2004 modell som jeg fortsatt holder i live og putrer rundt med av og til for gøy. Er 30 og har hatt billappen i en del år så er jo ikke akkurat avhengig av den som transportmiddel. Den har gått ca 20 000 km så den er jo relativt sliten så regner med å måtte bytte ymse deler snart.

 

For å komme til saken, jeg har lagt merke til at det føles som om bakre oppheng på den har blitt mer fleksibelt sideveis i det siste. Hvor mye "fleks" sideveis er normalt? Jeg kan bende variatorkassa og det opptil et par cm hver vei i forhold til ramma. Det er vel en viss "fleks" i leddet mellom variatorkassa og ramma for å gi bedre komfort osv, men mulig det er noen foringer her som slites med tiden?

 

Føler at scooteren "flyter" litt mer i svinger og sånn enn før, noe som kunne ha sammenheng med dette. Er jo mulig at det bare er dekkene som er ganske myke nå i sommervarmen da, men kjedelig om hele scooteren deler seg når jeg kjører.

 

Setter pris på alle innspill som kan gjøre meg noe klokere på dette, og linker til eventuelle nye foringer eller lignende setter jeg også pris på. Prøvde å goggle dette litt men ble ikke så mye klokere.

Endret av Lefse1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...