Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ferdigblandet 2 takt bensin på moped/mc med separat oljetank som blander selv


Anbefalte innlegg

fattern har en del ferdigblandet bensin (2% olje), så mye at han nesten ikke får brukt det opp selv. Jeg har en 2 taktsmoped med egen oljetank som blander olja og bensin selv. 

Har noen noe erfaring med å koble ifra oljetanken og kjøre mopeden på ferdigblandet? teoretisk sett vil jeg anta at det skulle ha gått an, med tanke på at motoren får den olja som den trenger. Kanskje man må koble ifra oljepumpa også sånn at den ikke pumper inn luft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fattern har en del ferdigblandet bensin (2% olje), så mye at han nesten ikke får brukt det opp selv. Jeg har en 2 taktsmoped med egen oljetank som blander olja og bensin selv. 

Har noen noe erfaring med å koble ifra oljetanken og kjøre mopeden på ferdigblandet? teoretisk sett vil jeg anta at det skulle ha gått an, med tanke på at motoren får den olja som den trenger. Kanskje man må koble ifra oljepumpa også sånn at den ikke pumper inn luft.

Hvilken moped er det snakk om?

 

Jeg hadde en Aprilia Sr50 Ditech scooter, 2-takt med direkte innsprøytning. Der måtte det være olje på oljetanken til en hver tid, da den i tillegg til å tilsette oljen i bensinen til forbrenning hadde en egen dyse til å smøre veiva.

 

Det er ikke verre enn å bare prøve uten å koble fra oljetanken. Det verste som skjer er at tennpluggen må byttes, + litt ekstra røyk muligens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken moped er det snakk om?

 

Jeg hadde en Aprilia Sr50 Ditech scooter, 2-takt med direkte innsprøytning. Der måtte det være olje på oljetanken til en hver tid, da den i tillegg til å tilsette oljen i bensinen til forbrenning hadde en egen dyse til å smøre veiva.

 

Det er ikke verre enn å bare prøve uten å koble fra oljetanken. Det verste som skjer er at tennpluggen må byttes, + litt ekstra røyk muligens.

er en Yamaha DT50R 09 mod. kan hende det stemmer at det ikke er så lurt å koble ifra oljetanken, får prøve å kjøre på dobbel mengde olje, evt blande ut 2 takt bensinen med mer 95. 

 

du får høre om jeg må overhale motoren, neia men takker for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...