Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2P eksamen vår 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opprettet egentlig denne tråden fordi jeg ikke hadde tålmodighet til å vente på fasiten, men hyggelig med svar uansett!

Jeg satser på 5, men gjorde noen teite småfeil på de enkleste oppgavene, og glemte å gi en praktisk tolkning av oppgave 1d på del 2. Ellers syns jeg del 1 var vanskelig altså, og har et lite håp om at de senker kravene med et par poeng på grunn av dette. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på standardavviket på oppgave 7, del 2. Jeg trodde det alltid var (gjennomsnitt-x)^2, som viste avviket, og at man deretter plusset de sammen, delte på summen av frekvensene, og til sist tok roten av dette for å få standard-avviket? Kan noen forklare hvorfor denne var annerledes?

Lenke til kommentar

 

Hvilken oppgaver er dere usikker på?

Del 1, oppgave 2.

 

Del 2, oppgave 3.

 

Hva satser dere på som karakter?

Del 1 oppgave 2 - Greia med denne var vel at det er pensum fra 1p? Klarte jo ikke å huske hva 1dm^3 var i cm ? Håper man kan få et halvt poeng for å ha skrevet det på standardform, men ganget 4 med 15 istedet for 150.

Lenke til kommentar

Opprettet egentlig denne tråden fordi jeg ikke hadde tålmodighet til å vente på fasiten, men hyggelig med svar uansett!

Jeg satser på 5, men gjorde noen teite småfeil på de enkleste oppgavene, og glemte å gi en praktisk tolkning av oppgave 1d på del 2. Ellers syns jeg del 1 var vanskelig altså, og har et lite håp om at de senker kravene med et par poeng på grunn av dette. Hva tenker dere?

Kan ikke si så mye da jeg aldri har hatt 2P på skolen eller andre prøver enn eksamen. Tok det bare som privatist og hadde S-matte på skolen. Får håpe de mener den var for vanskelig:D

 

 

 

 

 

Hvilken oppgaver er dere usikker på?

Del 1, oppgave 2.

 

Del 2, oppgave 3.

 

Hva satser dere på som karakter?

Del 1 oppgave 2 - Greia med denne var vel at det er pensum fra 1p? Klarte jo ikke å huske hva 1dm^3 var i cm Håper man kan få et halvt poeng for å ha skrevet det på standardform, men ganget 4 med 15 istedet for 150.

 

Hahaha husket det heldigvis, men løste den dessverre feil tror jeg. Hadde 6*10^10 istedenfor ^12... 

 

Ellers hadde jeg ikke noe særlig feil tror jeg, men noe slurv dessverre som gjør at jeg mest sannsynlig akkurat går glipp av 6eren:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...