Gå til innhold

WinXP på Abit BE6

Anbefalte innlegg

Har prøvd å installere WinXP på min PC nr.2 med Abit BE6-2 og P3-650@866 uten særlig suksess. XP finner ikke driver til HPT366 harddisk kontrolleren og nekter å oppgradere fra Win98SE. Det finnes forresten ikke drivere til XP, men til 2k som kanskje kan brukes?

Har til og med prøvd å "disable" kontrolleren og sette disken i en av IDE kanalene, men nei.

Er det mulig å få dette til på noe vis eller er det rett og slett umulig å kjøre XP på denne PC`èn.

Format_C

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote Format_C:

Har prøvd å installere WinXP på min PC nr.2 med Abit BE6-2 og P3-650@866 uten særlig suksess. XP finner ikke driver til HPT366 harddisk kontrolleren og nekter å oppgradere fra Win98SE <

----

En såpass overklokka CPU/FSB gjør hele systemet på bx-chip lite 'robust' ( vent med det til etterpå ).

- BE6 o.s.v. meldes XP-kompatibelt på Abit-sidene:

http://www.abit.nl/eng/faq/common.htm - det står: The Highpoint HPT3XX drivers have been embedded into Windows XP already.

quote: Er det mulig å få dette til på noe vis eller er det rett og slett umulig å kjøre XP på denne PC`èn. <

PC'n v.s XP er det altså ikke noe i veien med, men jeg vet ikke om man kan oppgradere fra 32-bit til 48-bit inne fra Win98 SE - eller om du må ha en ren install på partisjonen ? ( har ikke fulgt med ) Sjekket det som står om skjermkort ? > check the VGA BIOS revision <

mvh. Tram

2 x BE6 & PIIIE

Kyro II & G400 MAX

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-03-12 00:59 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...