Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Avensis d4d, 177hk, ekstremt tungstartet når motoren er varm


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har et litt artig problem. En avensis som er litt ulogisk av seg. Uansett hvor kaldt det er startet den med en gang, par sekunder. Når motoren er varm og jeg stopper og skal starte igjen, kan starteren gå i 7-15 sekunder før den starter. Av og til må jeg pause litt og prøve igjen. Hvorfor? Det gir ingen mening. Batteriet er nesten nytt.

 

Det føles litt som om startmotoren ikke snurrer raskt nok på en måte? Kan det være det? 

 

Mange takker :D håper ikke bilen dauer, det er gøy å kjøre! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt har den gått?

Har vært borti en 2liter d4d som var slik ved rundt 230.000km, da var det bare å bytte startmotor så var den fin igjen. Det ble kjøpt ny original fra Toyota da vi fikk beskjed fra verkstedet om at disse startmotorene ble forbedret på et eller annet tidspunkt. Den gamle startmotoren hadde en feil i seg som gjorde at motoren ikke ble dradd raskt nok rundt når bilen var varm, selv om batteriet var friskt.

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde samme problem med en Mitsubishi Outlander. Ekstremt tungstartet når motor var varm. Viste seg at kamsensor måtte skiftes og alt var i orden.

 

 

Vil dette vise seg som feilkode? Tenkte å kjøpe sånn OCB-II greie på teknikkmagasinet for å se om det er noen feilkoder. Jeg har bestilt ny startmotor fra eurodel nå, men jeg tenkte å utelukke det andre i tilfelle da. Vi snakker 10-15 sekunder før start. Akkurat som om den ikke snurrer fort nok. Veldig nysgjerrig på om det kan være noe annet. 

 

Har avensis kamsensor? haha

Lenke til kommentar

 

Hadde samme problem med en Mitsubishi Outlander. Ekstremt tungstartet når motor var varm. Viste seg at kamsensor måtte skiftes og alt var i orden.

 

 

Vil dette vise seg som feilkode? Tenkte å kjøpe sånn OCB-II greie på teknikkmagasinet for å se om det er noen feilkoder. Jeg har bestilt ny startmotor fra eurodel nå, men jeg tenkte å utelukke det andre i tilfelle da. Vi snakker 10-15 sekunder før start. Akkurat som om den ikke snurrer fort nok. Veldig nysgjerrig på om det kan være noe annet. 

 

Har avensis kamsensor? haha

 

Når det gjelder Avensisen, så ble jeg fortalt på verkstedet at det var en svakhet med dem. Hadde noe å gjøre med stedet startmotoren var montert på, utsatt for høy temperatur som etterhvert svekket startmotoren. Den nye startmotoren skulle være bedre beskyttet mot dette.

 

Fint om du kommer med tilbakemelding når du har fått montert den nye, gøy om det virker :)

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar

Når det gjelder Avensisen, så ble jeg fortalt på verkstedet at det var en svakhet med dem. Hadde noe å gjøre med stedet startmotoren var montert på, utsatt for høy temperatur som etterhvert svekket startmotoren. Den nye startmotoren skulle være bedre beskyttet mot dette.

 

 

 

 

 

Fint om du kommer med tilbakemelding når du har fått montert den nye, gøy om det virker :)

 

 

 

Den blir sendt i morgen i fra eurodel. Har forhåpentligvis tid i slutten av neste uke til montering. Jeg skal skrive en oppdatering. Sykt irriterende hvis det er noe annet haha. 

Lenke til kommentar

 

Da får jeg dårlig samvittighet:p

Kanskje jeg skal få sjekket bilen for evt feilkoder før jeg monterer motoren i tilfelle.

 

Haha ikke tenk på det. Håper bare det funker. Skal selge den og kjøpe en leaf/soul.

 

God ide!

Husk å sjekke servicekostnader på de to bilene opp mot hverandre, vet at Leaf kan ha ganske høye servicekostnader i forhold til det reelle behovet. Har vært mye omdiskutert på elbilforum.

Lenke til kommentar

God ide!

 

 

 

 

Husk å sjekke servicekostnader på de to bilene opp mot hverandre, vet at Leaf kan ha ganske høye servicekostnader i forhold til det reelle behovet. Har vært mye omdiskutert på elbilforum.

 

 

 

 

Det var ikke starteren. De mente det var noe med innsprøytning/diesel-pumpe noe greier. Jeg får bare krype til korset/jeger :p 

Lenke til kommentar

Å fy søren da. Jeg trodde den var normal på starten når den var kald, men selv da var den egentlig veldig treg. Ny starter føles helt sykt. Starter på et sekund nå omtrent. Kjennes sykt deilig. 

:w00t: Ikke alltid så greit å stille en "nettdiagnose", men akkurat dette problemet på denne bilen kjente jeg igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...