Gå til innhold

Når får vi bruk for AGP 8X sin båndbredde?


shahin

Anbefalte innlegg

Hey,

 

Kjøpte nylig Radeon 9800XT, men min Shuttle SB51G støtter bare 4X anyway.

Gikk gjennom 50 gamle tråder og fant ut at 4x vs 8x ikke gir noe forskjell i ytelse.

 

Hvis dette ikke gir en forskjell i ytelse, selv på de beste skjermkortene på markedet, når vil vi da få bruk for det? Trolig aldri, siden Pci Express kommer før den tid - eller? :roll:

 

Forøvrig kan jeg si at jeg kjøper nytt hvedkort/cpu snart anyway, så da får jeg kjørt på AGP 8X. Men utifra det jeg har lest, skal ikke dette gi noen forbedringer, selv på 9800XT?

 

På forhånd takk for alle innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil aldri få bruk for 8x agp..sa de også om 640kilobyte minne....

Hvis det var mitt innlegg du siktet til, må jeg bare få si:

 

Jeg sa ikke at vi ikke kommer til å få bruk for AGP 8x noen gang; men inntil videre er det ikke noen grunn til å ha det fordi

 

a) det er ikke AGP-porten som er treg, altså "flaskehalsen" når det gjelder overføring av grafikk, i de aller fleste tilfeller

 

&

 

b) PCI Express kommer snart og får vekk tullet (?) med to forskjellige porter (PCI og AGP), og forhåpentligvis får ikke denne nye standarden så utrolig mange utgaver som AGP har fått - med tanke på plassering av det fysiske skillet på kortene/AGP-slottene osv. (Vanlig AGP, Super-AGP o.l.).

Lenke til kommentar
Båndbredden får du aldri brukt for :)

 

PCI-Express avløser AGP 8X om 3-4-5 måneder, lenge før AGP 8X vil skille seg vesentlig fra AGP 4X. Overgangsperioden eller utfarsing av AGP som standard i alle "nye, kraftige" maskiner er trolig over i løpet av 2004.

Jeg må bare få kverulere litt...

 

"Aldri" er også her relativt.

 

Du vil få bruk for det hvis du for eksempel har et AGP 8x - kort og en AGP-to-PCI Express-bridge som vil følge med fra de aller fleste Skjerm-og/eller Hovedkortprodusentene i "overgangsfasen" mellom de to standardene.

Her vil du nok merke større forskjell etter hvert, mark my words! :cool:

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

hva med "tearing" og panirering av store bilder i windows, hjelper dette? overføring av teksturer til 3d kort minnet går dette raskrer så spill lastes raskere inn hvis filene ligger i minnet?

 

jeg syns en radeon 9200 128mb var mye raskere/responsiv å flytte et stort bilde (større enn skjermen) rundt (i thumbs plus) enn min gamle gf3 ti 500 (agp 4x).

 

kanskej longhorn også liker PCI express.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...