Gå til innhold

Tjenestereise med overnatting innland


Chrsan

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har hatt noen turbulente dager på jobben da temaet for diett, dekte utlegg osv har dukket opp når vi fikk en større jobb ett stykke unna. Ønsker litt kjøtt på benet her før jeg over helgen går i møte med arbeidsgiver angående reisekostnader. 

 

Arbeidsgiver har påstått att vi får Kr 88,- døgn diett ved dekt opphold med ingen måltider inkludert.

Om Jeg ordner opphold selv har får jeg kun Kr 430,- pr døgn til å dekke oppholdet f.eks hotell, hytte, privat innlosjering.

 

Alternativene som er på bordet er pendling eller overnatting, dette har jeg komt frem til er riktig:

 

Har funnet ut att Jeg ved overnatting har krav på dekt kostnad for hotell samt Kr 733,- døgn diett og utenbystillegg på 15% oppå den eksisterende timelønna (tariff, dette står ikke på altinn).

(INGEN MÅLTID INKLUDERT)

 

Overnatting der Jeg (arbeidstaker) overnatter og betaler ut av egen lomme for hotellet:

Kr 733,- Døgn diett

15% utenbystillegg x antall timer

Nattdiett: Kr 430,- x antall døgn overnatting ??? :hmm:

Refundering av opphold: Kostnad pr døgn hotell x antall dagers opphold

 

Usikker på Nattdiett og hvordan dette fungerer, slik jeg forstår det får jeg ett tillegg på Kr 430,- pr døgn for å ordne med overnatting/opphold selv. f.eks hotell med kostnad pr døgn / familie med gratis innlosjering / sover i en gapa-huk eller telt  :tease: Så mener jeg att dette tillegget er mitt om Jeg må styre med dette selv. 

 

Ved pendling har jeg ikke rett på noen form for diett? er i grenseland for 15km's grensen men mindre enn 5/6 timer. Eneste jeg kan ha krav på her er vell overtidsbetaling for timene som overskrider ordinær arbeidtid på 7,5 timer 

 

Når jeg kikker på altinn / reise og diett så er det noe som er litt uklart å definere.

Det er 2 kolonner i tabellen

STATENS REISEREGULATIV - SATSEr 

og

SKATTEDIREKTORATETS TREKKFRIE SATSER

Denne siste nevnte, hva menes det med trekkfrie satser? :hmm:  :hmm:

Ser i eksempelet av utregning att den skal trekkes ifra reiseregulativ satsene, å da ga ordet trekkfrie liite mening for meg. Er det noen her som har fasiten på hva denne kolonnen faktisk er? :huh:  :hmm:

 

Linken til altinn: :w00t:

https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/lonn/reise-og-diett/

 

Stor takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...