Gå til innhold

Har prøvd det meste - finner ikke noe jeg holder ut med over tid


Anbefalte innlegg

Hei, og takk for at du tar en titt inne på tråden min! Jeg skal forsøke å være kortfattet, men historisk sett lykkes jeg ikke alltid med det :lol:  (hvis du ikke gidder å lese hele, så er spørsmålet mitt oppsummert i den siste setningen)

 

Videregående gikk bra for meg, og jeg gikk ut med et grunnlag som tillot meg å søke på det meste. Det naturlige var å gå rett inn på studier, noe som viste seg å være en tabbe. Jeg hang ikke med, og varte ett semester. Hvorfor det ble slik har jeg ikke noe godt svar på. 

 

Mens jeg forsøker å finne ut av hva jeg skal gjøre og/eller studere, har jeg vært inn og ut av samtlige hel- og deltidsjobber i ulike bransjer. Jeg har vært; bilklargjører, butikkmedarbeider, sjåfør, servitør, vaktmester, og drevet med catering. Jeg vil påstå at arbeidsviljen er grei, med bakgrunn i at jeg i perioder har vært gjennom 2 jobber daglig. I tillegg har jeg startet for meg selv, med en nettbutikk som jeg til syvende og sist ønsker å satse alt på- og kunne leve av. Det går greit, og har en stødig vekst, men det går sakte. Jeg har også ingen planer om å ta noen penger ut av det på en stund, så jeg må drive med noe ved siden av i tillegg. Problemet er at jeg blir møkk lei alle jobbene jeg har hatt rundt ett år etter første arbeidsdag.

 

Jeg står nå ovenfor den samme problemstillingen, og vil gjerne prøve å finne meg en jobb som jeg kan være litt i. De fleste jobbene jeg har hatt har i størst grad innebært arbeid på kveldstid, med en kjedelig - til ok lønn. Det jeg ønsker å finne meg er en type 8-16, man-fre jobb, som er lønnet greit - men mest av alt fungerer for meg over tid. En utfordring er kanskje at jeg er 20 og kan kun vise til videregående, slik at jeg (nesten uansett) havner i denne deltids- møkkjobb gropa? Jeg er klar over at det er litt kvalmende å skulle si slikt, og at mange strever for å ha de jobbene jeg har hatt, men nå er jeg oppriktig lei  :p

 

Spørsmålet mitt er i bunn og grunn; hvordan fant du den jobben du trives i? Og hvor burde jeg lete?  :hmm:

 

Tusen takk for (konstruktive) svar!! 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er fremdeles ung, du vil ha det gøy, utforske verden, du er nysgjerrig på livet og vil ikke binde deg fast til en jobb som du kanskje må drive med resten av livet ditt.

Jeg var helt lik deg når jeg var på din alder. Stol på meg, det går over. Gi det 5-7 år, så vil du begynne å satse mer på jobbfronten. Frem til det, gjør det du trives med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...