Gå til innhold

DAC og kanskje med amp til Sennheiser HD599


Jan1984

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe en Dac og kanskje helst med amp til bruk av nylig kjøpte Sennheiser HD599.  Jeg vet de ikke nødvendigvis trenger en forsterker, men hører att jeg kan få litt mer ut av de med en.  Lyst til å prøve å kjøpe en DAC for å se om jeg får bedre lyd enn hva Hovedkortet mitt gir (MSI Z2370 Gaming M5) 

Hvilken Dac/amp bør jeg gå for?  Og hva kan jeg forvente med en DAC/amp over det hovedkortet mitt gir?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett, tja.. foretrekker noe til rundt 1000kr men kanskje 1500kr.  Har planer om å kjøpe på en mic, kanskje modmic, kan bruke micinngangen på hovedkortet så lenge det funker bra.  Takk for lista :)

 

Asus Xonar U3 fin pris, og den ga fin lyd til HD599 eller lignende hodetelefoner?

Lenke til kommentar

Budsjett, tja.. foretrekker noe til rundt 1000kr men kanskje 1500kr.  Har planer om å kjøpe på en mic, kanskje modmic, kan bruke micinngangen på hovedkortet så lenge det funker bra.  Takk for lista :)

 

Asus Xonar U3 fin pris, og den ga fin lyd til HD599 eller lignende hodetelefoner?

Bruker Sennheiser Game One. Klokkene er basert på HD518/558/559, men med mic. Er ikke kvalifisert til å "gå god" for U3, men personlig spiller de mer enn høyt nok (også et problem jeg hadde med det innebygde lydkortet), samt økt lydkvaliteten en del. Softwaren til Xonar U3 er ikke særlig intuitiv, men har ikke trengt den til annet enn å få kortet opp å kjøre.

 

DAC/Amp/Lydkort er uansett en fin-fin ting å kjøpe brukt: Schiit, eller feks Fiio. Ikke akkurat noe som slites ut eller blir tatt mye på av svette hender.

Lenke til kommentar

 

Budsjett, tja.. foretrekker noe til rundt 1000kr men kanskje 1500kr.  Har planer om å kjøpe på en mic, kanskje modmic, kan bruke micinngangen på hovedkortet så lenge det funker bra.  Takk for lista :)

 

Asus Xonar U3 fin pris, og den ga fin lyd til HD599 eller lignende hodetelefoner?

Bruker Sennheiser Game One. Klokkene er basert på HD518/558/559, men med mic. Er ikke kvalifisert til å "gå god" for U3, men personlig spiller de mer enn høyt nok (også et problem jeg hadde med det innebygde lydkortet), samt økt lydkvaliteten en del. Softwaren til Xonar U3 er ikke særlig intuitiv, men har ikke trengt den til annet enn å få kortet opp å kjøre.

 

DAC/Amp/Lydkort er uansett en fin-fin ting å kjøpe brukt: Schiit, eller feks Fiio. Ikke akkurat noe som slites ut eller blir tatt mye på av svette hender.

 

Ok :)  volum er nok ikke noe problem, å ikke er jeg ute etter å ødelegge hørselen min, men helst ute etter fin lydkvalitet.  Vet ikke helt hvorfor, men synes HD599 har tatt på øra mye i dag, altså sliten i øra/hørselen, mye mer enn mine HyperX Cloud gjør. 

 

Ja brukt er ikke nok ikke dumt, skal se etter det å :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...