Gå til innhold

CPU Temperatur

onkeljan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normal cpu temp, og hva er mye? og hvor skal temp målern stå? holder det om man setter den i kjøleribba, eller skal den mellom kjøleribba og cpu'n ? Bør jeg bekymre meg om gummien mellom kjøleribba og cpu'en er smelta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

P4 Intel 2,8, 512 RAM, Nivida Geeforce 2 32 DDR

er en intel vifte som fulgte med prosessoren står bare en drøss med nr på den ser det ut til

Endret av onkeljan
Skrevet

Den gummien du mener er nok en "kjølelapp", altså kjølepasta på lapp som klistres på kjøleribba. Denne lappen burde du ta av og skifte til Artic Silver 5, som er en kjølepasta.

Skrevet

jeg glemte vel forresten å nevne at jeg kjørte prosessoren på 3,09 en stund, helt til pc'n ikke var helt happy, og nekta å starte en stund, så måtte jeg skru av pc'n 5 min, og starte den igjen, da funka den

Skrevet

men hvilken rolle spiller ram inn i dette? bruker prosessoren mindre kraft om jeg hadde kjøpt meg 2 gb geil ram ? jeg tenker på overklokkinga

Skrevet
men hvilken rolle spiller ram inn i dette? bruker prosessoren mindre kraft om jeg hadde kjøpt meg 2 gb geil ram ? jeg tenker på overklokkinga

Nei, du bruker ikke mindre kraft. Rammen er slik som en hdd, bare raskere.

Skrevet (endret)

Gummilefsa er vel en thermal pad som satt på når du fikk den tenker jeg..? Den skal være der, med mindre du fjerner den og tar på goop (kjølepasta) da. Den er der for å maksimere varmeoverføringen fra prosessor til kjøleribbe.

Og ja, den er lagd for å smelte.

Endret av Th0mas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...