Gå til innhold

Linux mandrake 9.2 og driver problem..


Anbefalte innlegg

har nylig begynt med linux, har innstalert det på min bærbare maskin hp pavillion ze5244. Så kommer jeg til problemet mandrake har ikke drivere til mitt nettverkskort, søkte på internett og fant noe ("National Semiconductor Corporation DP83815" er nettverkskortet)

 

http://www.scyld.com/network/updates.html#rpm

 

så valgte jeg å prøve å innstalere individuelt og lastes ned de 4 viktige filene og fulgte denne guiden

 

http://scyld.com/expert/modules.html

 

får ikke den dr*tten til å compiles fra *.c fil til *.o ... får bare masse error og warning opp i consolen når jeg prøver, her er kommandoen jeg bruker er det noe galt med den?

 

gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -O6 -c natsemi.c

 

har også prøvd

 

compile-command: "make KERNVER=`uname -r` natsemi.o"

* compile-cmd: "gcc -DMODULE -Wall -Wstrict-prototypes -O6 -c natsemi.c"

* simple-compile-command: "gcc -DMODULE -O6 -c natsemi.c"

 

 

 

 

ehh alt jeg kan si er hjelp :cry::scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å følge bruksanvisningen som står på siden...

 

The updated drivers are most easily installed by using the "tar" file to create the entire driver set update for your system:

ftp://ftp.scyld.com/pub/network/netdrivers.tgz

 

Use the following commands to install and test the driver set:

 

# Transfer the Scyld PCI Netdriver package

mkdir /tmp/netdrivers/

cd /tmp/netdrivers/

ncftpget ftp://ftp.scyld.com/pub/network/netdrivers.tgz

tar xfvz netdrivers.tgz

# Build the binary version for your kernel

make

# Now install it your newly built drivers.

make install

Lenke til kommentar

Rart... Jeg har samme nettverkskort, og da jeg prøvde tok Mandrake det uten problem. Modulen som virker heter natsemi. Uansett, jeg fikk et problem med at kortet slo av autonogotiation, noe som gjorde at det sluttet å virke i Windows også(!). Løsningen var :

 

"mii-tool -r && dhcpcd"

 

som jeg har plassert i /etc/local.start. Med Gentoo hadde jeg mii-tool automatisk installert, men det er mulig du må installere pakken fra scyld.com for å få det til med Mandrake.

Lenke til kommentar

ser ut som jeg har fått til.. "lispci" viser ethernet controller: National Semiconductor Corporation DP83815 (Macphyter) Ethernet Controller...

 

Men når jeg starter opp linux så finner maskinen ut at den ska bruke ip "127.255.255.255" .... Den ip en er for rerouting eller noe, noen forslag?

 

Og når jeg går inn i mandrake kontrollsenter og går på kateorien nettverk & internett, også går på Drakconnect hjelper deg med å sette opp nettverks og internetttilkobling. Da står bare maskinen på venligs vent og ingen ting skjer, samme skjer hvis jeg bruker harddrake i maskin vare kategorien..

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...