Gå til innhold

Batteriproblem kan gjøre Chevrolet Bolt plutselig tom for strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i alle fall sett to post på elbilforum om et lignende problem med en "Norsk" - Opel. Gjerne PR-Sjefen burde kikket litt på diverse forum..

Forumbruker sier også at han kontaktet forhandler og Onstar:

 

Jeg har en Ampera-E i bestilling og det er jo rimelig kipt om de ikke engang vedkjenner seg problemet.

 

Link til tråden:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.60.html

 

SITAT:

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E

 

I dag skjedde det noe rart med bilen min.. På vei hjem fra jobb kjørte jeg innom moren min for å spise middag før jeg kjørte hjem. Da jeg parkerte bilen anslo bilen ca. 50km resterende rekkevidde (medium anslag, husker ikke nøyaktig tall). Da jeg skulle kjøre videre etter en times tid var det plutselig 0km resterende rekkevidde, og jeg fikk til å begynne med ikke hverken skrudd av bilen igjen eller kjørt noe sted, det bare plinget. Prøvde Opel Onstar, de kunne gjøre fint lite, snakket med forhandler, de hadde ikke hørt om eller opplevd det..

 

Bilen står til lading nå, sist jeg sjekket var det et gult batteriikon over rekkevidde-indikatoren og rekkevidde-anslaget var 0km. Tid til ferdig ladet så ut til å bare stige.. Jeg er bekymret for om batteriet er skadet

 

Annen post av samme bruker i annen tråd:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.msg596960.html#msg596960

 

Sitat: Igjen stupte rekkeviddeindikatoren, denne gang mens jeg er på langtur.. Fra ca. 90km til plutselig 0km denne gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har i alle fall sett to post på elbilforum om et lignende problem med en "Norsk" - Opel. Gjerne PR-Sjefen burde kikket litt på diverse forum..

Forumbruker sier også at han kontaktet forhandler og Onstar:

 

Jeg har en Ampera-E i bestilling og det er jo rimelig kipt om de ikke engang vedkjenner seg problemet.

 

Link til tråden:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.60.html

 

SITAT:

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E

 

I dag skjedde det noe rart med bilen min.. På vei hjem fra jobb kjørte jeg innom moren min for å spise middag før jeg kjørte hjem. Da jeg parkerte bilen anslo bilen ca. 50km resterende rekkevidde (medium anslag, husker ikke nøyaktig tall). Da jeg skulle kjøre videre etter en times tid var det plutselig 0km resterende rekkevidde, og jeg fikk til å begynne med ikke hverken skrudd av bilen igjen eller kjørt noe sted, det bare plinget. Prøvde Opel Onstar, de kunne gjøre fint lite, snakket med forhandler, de hadde ikke hørt om eller opplevd det..

 

Bilen står til lading nå, sist jeg sjekket var det et gult batteriikon over rekkevidde-indikatoren og rekkevidde-anslaget var 0km. Tid til ferdig ladet så ut til å bare stige.. Jeg er bekymret for om batteriet er skadet

 

Annen post av samme bruker i annen tråd:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33729.msg596960.html#msg596960

 

Sitat: Igjen stupte rekkeviddeindikatoren, denne gang mens jeg er på langtur.. Fra ca. 90km til plutselig 0km denne gang.

Jeg klikket inn på den siste linken din. Der så jeg et svar fra Opel, en Stein P. Det kan jo vær en annen Stein, men det kan se ut til at han er klar over dette, men ikke vil bekrefte det i media.

Lenke til kommentar

Jeg klikket inn på den siste linken din. Der så jeg et svar fra Opel, en Stein P. Det kan jo vær en annen Stein, men det kan se ut til at han er klar over dette, men ikke vil bekrefte det i media.

 

 

 

 

Auch! Bra observert!

Også ifra samme diskusjon " Forhandler prøvekjørte bilen i dag og opplevde det samme, bilen gikk fra ~80km til 0km da de kjørte."

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...