Gå til innhold

Portrett fra Mapusa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gamle er nok utbrent i brystregionen Roar:) Og følger du høgre, det blir vel den gamles venstre side er det godt synlig kromatisk aberrasjon.

Skal jeg allikevel velge en versjon blir det svart hvitt.

Mvh Odd Jonny

 

Beklager å måtte skuffe deg.

Bildet er IKKE utbrent.

Hvis du bruker filteret skygger/høylys og drar opp høylysfilteret så vil du se at alle strukturer kommer fram.

Bildet er en snapshot fra 2003 tatt i sterk tropesol og ikke etterredigert etter at det ble scannet inn da det jo er tatt med film.

Hadde bildet vært utbrent ville det utbrente blitt stående igjen som utbrent hvit hvilket det ikke gjør her.

Ta gjerne bildet ut og prøv. Det er nemlig forskjell på høylys og utbrent. Ikke alltid det kan sees med blotte øye.

 

Roar

Lenke til kommentar

 

Den gamle er nok utbrent i brystregionen Roar:) Og følger du høgre, det blir vel den gamles venstre side er det godt synlig kromatisk aberrasjon.

Skal jeg allikevel velge en versjon blir det svart hvitt.

Mvh Odd Jonny

 

Beklager å måtte skuffe deg.

Bildet er IKKE utbrent.

Hvis du bruker filteret skygger/høylys og drar opp høylysfilteret så vil du se at alle strukturer kommer fram.

Bildet er en snapshot fra 2003 tatt i sterk tropesol og ikke etterredigert etter at det ble scannet inn da det jo er tatt med film.

Hadde bildet vært utbrent ville det utbrente blitt stående igjen som utbrent hvit hvilket det ikke gjør her.

Ta gjerne bildet ut og prøv. Det er nemlig forskjell på høylys og utbrent. Ikke alltid det kan sees med blotte øye.

 

Roar

Du Roar, det er ikke mye struktur over puppen, og i deler av plagget hun har over den ene skuldra er det også manko på struktur. Alt det hvite er ikke utbrent - deler av det er det.

Odd Jonny

Lenke til kommentar

 

 

Den gamle er nok utbrent i brystregionen Roar:) Og følger du høgre, det blir vel den gamles venstre side er det godt synlig kromatisk aberrasjon.

Skal jeg allikevel velge en versjon blir det svart hvitt.

Mvh Odd Jonny

 

Beklager å måtte skuffe deg.

Bildet er IKKE utbrent.

Hvis du bruker filteret skygger/høylys og drar opp høylysfilteret så vil du se at alle strukturer kommer fram.

Bildet er en snapshot fra 2003 tatt i sterk tropesol og ikke etterredigert etter at det ble scannet inn da det jo er tatt med film.

Hadde bildet vært utbrent ville det utbrente blitt stående igjen som utbrent hvit hvilket det ikke gjør her.

Ta gjerne bildet ut og prøv. Det er nemlig forskjell på høylys og utbrent. Ikke alltid det kan sees med blotte øye.

 

Roar

Du Roar, det er ikke mye struktur over puppen, og i deler av plagget hun har over den ene skuldra er det også manko på struktur. Alt det hvite er ikke utbrent - deler av det er det.

Odd Jonny

Ta en titt på V3 og fortell meg hvor utbrenningen er.

Jeg har ikke gjort annet enn å dra opp høylysfeltet så da følger bivirkninger som støy andre steder med.

Hadde bildet hatt utbrenninger så hadde de fortsatt vært der hvor du påstår de er for høylysfeltet klarer ikke å gjøre noe med utbrenninger.

Det er en fordel å vite hva man snakker om før man kommer med påstander.

Jeg har 17 vintre a' 4-6 mnd i året i tropesol og vet hva utbrenninger er og hva som lar seg fikse bare ved å regulere lyset slik jeg gjorde her - bare dro opp høylysflteret.

Helt elementær kunnskap hva digital fotografering angår.

Mulig jeg med mer eller mindre 58 år bak kamera sitter inne med lit mer kunnskap og erfaringer selv om jeg ikke er annet enn en pur amatør som driver med foto fordi det er gøy uten planer om å bli noe mer enn det heller

Jeg sitter noe sånt som minst 5-6 timer og jobber med foto på photoshop hver eneste dag.

Med 33000 bilder på disk sier det seg vel sjøl at jeg ikke går løs på alt jeg har av gamle bilder for å reredigere dem. Jeg legger de ut som de er og var den gang.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...