Gå til innhold

Fengselsbetjent


Anbefalte innlegg

Jeg skal søke fengselsskolen nå og lurer på om noen har tips til hva man skriver i søknaden. De fysiske kravene veit jeg at jeg klarer, da jeg tester øvelsene jevnlig.

 

Samtidig er jeg diagnostisert med ADD. Har brukt Ritalin for dette tidligere, men sluttet å bruke det for flere år siden, da jeg ikke synes det hadde noen effekt. Er dette grunn til å ikke komme inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være det. Det står i de medisinske kravene at "søkere med nåværende psykisk lidelse kvalifiserer ikke til opptak". ADD klassifiseres som en psykisk lidelse. Når det er sagt: dersom diagnosen ikke påvirker hvordan du fungerer i hverdagen / vil fungere i tjeneste, og du får legeerklæring på dette, så vil den ikke nødvendigvis gjøre deg ukvalifisert til opptak.

 

Det står videre i opptakskravene at "Kriminalomsorgens aspirantnemnd vil i alle tilfeller vurdere en søkers helse på individuelt grunnlag, og det forutsettes at søkeren har vedlagt nødvendig dokumentasjon vedrørende sin helse i det elektroniske søknadsskjemaet." Bare følg alle retningslinjene i søknaden, inkludert dokumentasjon om diagnosen din - noe mer får du ikke gjort. Det er selvfølgelig leit hvis du blir avslått på grunn av den, men det er bare én måte å finne ut det på. Lykke til!

Endret av bisou
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være det. Det står i de medisinske kravene at "søkere med nåværende psykisk lidelse kvalifiserer ikke til opptak". ADD klassifiseres som en psykisk lidelse. Når det er sagt: dersom diagnosen ikke påvirker hvordan du fungerer i hverdagen / vil fungere i tjeneste, og du får legeerklæring på dette, så vil den ikke nødvendigvis gjøre deg ukvalifisert til opptak.

 

Det står videre i opptakskravene at "Kriminalomsorgens aspirantnemnd vil i alle tilfeller vurdere en søkers helse på individuelt grunnlag, og det forutsettes at søkeren har vedlagt nødvendig dokumentasjon vedrørende sin helse i det elektroniske søknadsskjemaet." Bare følg alle retningslinjene i søknaden, inkludert dokumentasjon om diagnosen din - noe mer får du ikke gjort. Det er selvfølgelig leit hvis du blir avslått på grunn av den, men det er bare én måte å finne ut det på. Lykke til!

 

 

Tusen takk for godt svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...