Flygutt Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Har for tiden analog linje i huset. Jeg lurer på om det går an å koble inn enn isdn adapter og få en isdn linje til pc mens telefonene forblir uberørte/analoge og uten noe forandring av telefonabbonement?
kalkulatoren Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 (endret) Nei, Du må forandre abbonnementet til ISDN. Da får du i tillegg 2 telefonlinjer (eks 1 til pc og 1 til telefon). Finnes en adapter fra ISDN til analog du kan bruke hvis du vil bruke de gamle telefonene Abb. koster litt mer enn analog telefon - hvor mye finner du nok ut av på telenor.no . Hvis du har mulighet for ADSL vil nok det i lengde bli billigere (for ikke snakke om mye mer morro) Endret 5. desember 2003 av kalkulatoren
Flygutt Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 Ok, takk for svar. Spør litt videre jeg. Dette gjelder installasjon av isdn-utstyret. Etter som jeg forstår kobler jeg altså adapteren på linjen der den kommer inn i huset. Så setter jeg ledningen som går til telefonene inn i kontakt 1 i adapteren. Deretter legger jeg en ny ledning fra kontakt 2 i adapteren som går til PC. Går dette bra? Vil helst ha det klart for meg hvordan det virker før jeg investerer
HowardMMB Skrevet 6. desember 2003 Skrevet 6. desember 2003 Nei, dette høres ikke ut til å gå bra. Linjen inn i huset kommer på 1 par (2 ledere) og må gå direkte inn i ISDN boksen. Ut av ISDN boksen har du 2 uttak. Disse er paralelle, du kan putte f.eks. en PC i den ene og en ISDN telefon i den andre. Viss du ønsker å beholde dine gamle analoge telefoner/spredenett må du bestille en Analog adapter, og kople dette til et ledig ISDN uttak i boksen, og så kople utggangen av Analog adapteret ut på ditt gamle spredenett. Om du må kable fra ISDN boksen og til PC'n trenger du 2 par (fire ledere) og disse må koples etter "ISDN bus" standard og ikke som en Cat5 nettverkskabel. Håvard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå