Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til problemstilling, vg1 samfunnsfag


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal ha prøvemuntlig i samfunnsfag i den kommende uken hvor temaet jeg ble trukket opp i er kriminalitet. Vi har egentlig fått en problemstilling fra før, men den er så spesefik og man skal snakke om den i 7 minutter. Tror det egentlig vil da 2 minutter å forklare. Problemstillingen er "Hvorfor blir noen kriminelle?". Er det en annen måte jeg kan gjøre problemstillingen litt bredere slik at den varer i minst 7 min? Eller et spørsmål til, inkludert det spørsmålet over? Jeg satser en 6er hvis det er til noe hjelp. Vil vise frem mest mulig kunnskap gjennom de 7 minuttene slik at læreren min ikke stiller så mange spørsmål etterpå. Hvis noen har gode kilder om teamet så gjerne legg til linker!


Takk på forhånd!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvorfor blir noen kriminelle?" er jo en relativt åpen og bred problemstilling. Du kan ta for deg oppvekst, relasjoner, utdanning, holdninger ++, reflektere, trekke linjer, sammenligne ulike folkegrupper, kulturer osv.

Ja det er sant, skal ta for meg det,men hva slags punkter kan jeg ta for meg når jeg skal snakke om det? Det er som sagt en powerpoint så jeg vil ha med punkter underveis som overskrift hvis det gir mening.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...