Gå til innhold

Skylagring med "Rollback" funskjon. Hvem tilbyr det?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ute etter en skylagringstjeneste som har "rollback" funskjon. Det holder med at jeg kan gå 1 uke bak i tid.

 

Grunnen til at jeg ønsker at jeg kunne gå tilbake i tid er at jeg fikk Cryptovirus som kopierte alle filene mine på pcen, og lastet de opp til jottaclouden min. Så da var alle filene mine der korrupte.

 

Hvilke anbefaler dere som har denne funskjonen?

 

Bruker idag ca. 100GB.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster å ha backup med snapshots. Rsync.net er vel de eneste jeg vet som tilbyr ZFS snapshots. Der koster 100 GB 8 dollar i måneden. ZFS er veldig effektiv med tanke på hvor mye diskplass snapshots tar, men man må også regne plassen snapshot'ene tar i tillegg. 

 

For øvrig har jeg hørt tilfeller hvor kryptovirus har fjernet nøkkelen etter 6 måneder, da hjelper det lite med rollback en uke tilbake, eller 3 måneder for den saks skyld. 

 

Alternativt kan du koste på deg en FreeNAS-server eller lignende som bruker ZFS filsystem. 

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For øvrig har jeg hørt tilfeller hvor kryptovirus har fjernet nøkkelen etter 6 måneder, da hjelper det lite med rollback en uke tilbake, eller 3 måneder for den saks skyld. 

 

Her liker jeg CrashPlan godt, for den lar deg finjustere hvor mange gamle kopier du vil beholde av filene, og hvor langt tilbake i tid   :)

post-435627-0-87597700-1491073597_thumb.png

Endret av ftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...