Gå til innhold

Canon IXUS 400 problem med nedlasting


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått mitt nye kamera :yes:

 

Men alt går ikke like smertefritt, desverre. Når jeg laster ned bilder til PC opplever jeg at andre USB eneheter slutter å fungere. Jeg bruker en 7 porters USB hub, der kameraet, printer og logitech trådløst tastatur og mus er tilkoblet.

 

Mus (og noen ganger tastatur) slutter å fungere ettr at bildene er lastet ned.Noen som har opplevd lignende problem eller har tips om ting jeg kan gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har lite å sammenligne med, men førsteintrykket er bra. Tror dette er et kamera jeg kommer til å bli glad i. God bruksanvinsing, greit å finne fram i menyene osv. Var litt bekymret for at skjermen ville bli for liten i og med at jeg ikke ser så godt lenger, men det var ikke noe problem. Skjermen er lynskarp og helt grei, og med norsk språk. Har ikke fått testet kameraet utendørs ennå.

Lenke til kommentar

Bruker Ixus 400 strøm fra USB tilkoblingen? Hvis dette er tilfelle kan det hende at du overgår max bruk på usb hubben din?

 

Mag86: Har et ixus 400 selv og er kjempe fornøyd.

Eneste minus jeg har ved kameraet er litt treg autofokus i full tele.

( er jo vandt til vanlig analogt kamera.. :roll: )

Og skulle gjerne ønsket meg docking station med auto lading.

Endret av DaXi
Lenke til kommentar
Kan det han noe med USB2.0/USB1.0 å gjøre? At om EN ting bruker 1.0/1.1 eller hva det heter, så blir det slk fart på hele hubben? Har du bare 1 stk USB-kontakt i maskinen?

Mvh

Har bar en USB port i maskinen (bærbar compaq), men alt her er vel USB 1.x tror jeg. Synes det er mye tull med USB generelt. På en annen PC har jeg et creative webkamera, og der var det så mye tull med USB at jeg til slutt kjøpte ny PC :yes:

 

Det hjalp lite. Problemet ble litt annnerledes, men fortsatt ikke problemfritt. Har lett høyt og lavt etter verktøy og muligheter for å konfigurere, stille inn eller se hva som skjer på USB men har ikke klart å finne noe.

Lenke til kommentar
Problemet er nok USB hubb'en, men hva du kan gjøre vet jeg ikke. Du kan evt. kjøpe ett ekstra USB kort til PC'n din slik at du får flere porter, og prøve å koble kameraet til en av disse. Burde ikke koste for mye.

Kanskje litt vanskelig/dyrere når det er til en bærbar.

Men om du kutter ut huben, og bruker kun kameraet, så går alt bra?

Lenke til kommentar
Problemet er nok USB hubb'en, men hva du kan gjøre vet jeg ikke. Du kan evt. kjøpe ett ekstra USB kort til PC'n din slik at du får flere porter, og prøve å koble kameraet til en av disse. Burde ikke koste for mye.

Kanskje litt vanskelig/dyrere når det er til en bærbar.

Men om du kutter ut huben, og bruker kun kameraet, så går alt bra?

Finnes vel PCMCIA kort med flere USB porter? Var det jeg mente, ikke ett PCI kort, for det får naturligvis ikke plass i en bærbar.

Lenke til kommentar
Problemet er nok USB hubb'en, men hva du kan gjøre vet jeg ikke. Du kan evt. kjøpe ett ekstra USB kort til PC'n din slik at du får flere porter, og prøve å koble kameraet til en av disse. Burde ikke koste for mye.

Kanskje litt vanskelig/dyrere når det er til en bærbar.

Men om du kutter ut huben, og bruker kun kameraet, så går alt bra?

Det vil jeg tro. Det går jo greit å laste ned bildene via HUB'en. Problemet er at andre USB enheter kutter ut så fort jeg starter lesing fra kameraet, og det er litt plundrete å miste tastatur og spesielt mus når man driver med dette.

 

Kjører win 2000 men kan event oppgradere til XP hvis jeg var sikker på at det ville hjelpe.

 

Har også samme problem med Canon DV kameraet, men merkelig nok ikke med creative web kameraet på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Når man har laptop og tar bilder, kanskje er på farten. Som meg...så har jeg gått til investeringen av en USB 2.0 minne kort leser. Den tømmer 512 MB korte på under et minutt. Det sparer tid og batteri på laptoppen. Jeg har som nevnt før Ixus 400 også. Er meget fornøyd med løsningen. Jeg kan tilogmed jobbe mot minne kort pga den høye båndbredden USB 2.0 gir.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...