Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er tre venninner på 19 som ønsker å dra på en tre ukers interrail-tur i Øst-Europa i sommer. Ønsker at ferien skal bli annerledes enn en vanlig syden/storbyferie, og lurte derfor på om noen hadde tips til skulte skatter eller spesielle steder som er verdt å få med seg, og som kanskje ikke så mange vet om. Håper på å få sett steder, og få opplevelser som vi aldri ville ha fått ved en syden/storbyferie, og er derfor åpne for alle forslag!

 

Er fortsatt tidlig i planleggingsprosessen, men hvis vi finner bestemte attraksjoner eller steder vi vet vi vil til vil planleggingen av rute bli enklere. 

 

Har du noen tips til steder som absolutt er verdt å få med seg? Kan være alt fra naturopplevelser og strender til uteliv og historiske steder.

 

All hjelp mottas med stor takk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Praha og Krakow er kanskje de vakreste byene i Øst-Europa. :) Budapest er fantastisk den også, Warszawa er ganske interessant.

 

Bratislava og Ljubljana kan jeg også anbefale, koselige byer, men ikke like spennende som de som jeg nevnte ovenfor.

 

Kroatia og Hellas kan jeg anbefale for strandopplevelser.

 

Bulgaria er det billigste man kan finne innenfor EU, fins en god del koselige strender, ikke bare partysteder som Sunny Beach. Plovdiv og Veliko Tarnovo er fine byer for kulturopplevelser.

 

Sofia og Bucuresti (Bulgaria og Romania sine hovedsteder) er ikke noe spesielt.

 

Det er også viktig å nevne at å reise med tog i Øst-Europa er ikke verdens deiligste opplevelse. Selvsagt kommer det litt an på hvilket land man reiser i, men det kan være lurere at dere reiser rundt med tog i Sentral-Europa (Polen, Tsjekkia, Ungarn osv... togene der er relativ OK) og tar en fly til Balkan. For eksempel har Wizz Air en flott og billig flyrute mellom Bratislava (i Slovakia) og Skopje (i Makedonia). Så kan man ta bussen til Thessaloniki eller Sofia..

Endret av OMG7Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...